To już drugi rok, kiedy uczniowie z Zespołu Szkół nr 1, 2 i 3 biorą udział w bezpłatnych zajęciach wyrównawczych. Dodatkowe lekcje prowadzone są w soboty w dwóch blokach tematycznych: „Bezpieczeństwo w sieci” i „Droga do przedsiębiorczości”.
- Dla niektórych są to zupełnie nowe rzeczy. Nie ma szans, aby omawiać to wszystko na lekcjach – mówi Zdzisław Kaniewski, nauczyciel z ZS nr 2.
- Dowiedzieliśmy się między innymi, jak zabezpieczyć komputer przed wirusami, spamem czy hakerem – dodaje Seweryn Duźniak, uczeń ZS nr 1.
To projekt ponadnarodowy. Partnerem jest amerykańska szkoła z Arlington Public Schools w USA, która nawiązała współpracę z Uniwersytetem Łódzkim. Do Pabianic przyjechali: David Welsh, wykładowca z „Bezpieczeństwa w sieci”, Maureen Naughton, wykładowca z „Drogi do przedsiębiorczości i Nancy Opsut, dyrektorka Centrum Kształcenia w APS. Uczniowie dowiedzieli się ciekawych rzeczy o amerykańskich rówieśnikach. Sami chętnie chwalili się umiejętnościami i opowiadali o tym, kim chcieliby być w przyszłości.
W projekcie bierze udział 160 uczniów. Najwięcej z ZS 3, bo 69. Natomiast z ZS 2 jest ich 47, a z ZS 1 - 44. Centrum mieści się w ZS 3. Szkoła została wyposażona w nowoczesny sprzęt: 15 laptopów, rzutnik multimedialny i ekran.
- Projekt będzie realizowany do końca tego roku. Uczniowie zdobywają wiedzę, a szkoła dostała sprzęt, który będzie nam służył przez lata – cieszy się Hanna Grącka, dyrektorka ZS nr 3.
Na zakończenie pierwszego etapu projektu zorganizowano konkursy w obu modułach. W module „Bezpieczeństwo w sieci” wygrali je: Kacper Pietrzak, Anna Pietrzak, Jakub Kłys i Sylwia Gąsiorowska.
- Był test sprawdzający umiejętności, takie jak konfigurowanie programów czy routerów. To jest raczej dla osób zaawansowanych – opowiadają uczniowie.
W module „Droga do przedsiębiorczości” uczniowie mieli do napisania biznesplany. Oceniali je przedstawiciele Uniwersytetu Łódzkiego i partner z Ameryki. Wygrał biznesplan dla firmy transportowej, który napisali: Marcin Ługowski, Michał Karcz i Kacper Mirowski.
Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz