Przez jeden dzień rogatki przy torach kolejowych były nieczynne. Powód - jak tłumaczyli kolejarze, to instalacja nowego systemu sterowania ruchem. Zapytaliśmy PKP PLK czemu ma to służyć
- Prace obejmujące sterowanie ruchem kolejowym między Pabianicami a Łaskiem mają na celu zwiększenie przepustowości linii kolejowej łączącej Łódź z Sieradzem- wyjaśnia Rafał Wilgusik, rzecznik prasowy PKP PLK.
Polegają na budowie automatycznego posterunku odstępowego (APO) na przystanku Kolumna. Jego głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu pociągów poprzez lepszą kontrolę zajętości torów oraz automatyczne sterowanie sygnalizacją.
Dzięki wdrożeniu APO Kolumna:- poprawi się punktualność pociągów, ponieważ system umożliwia szybsze i bardziej precyzyjne zarządzanie ruchem, -zwiększy się przepustowość linii, co pozwoli na obsługę większej liczby pociągów,- podniesie się poziom bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów kontroli i sygnalizacji,
-Obecnie jesteśmy na finiszu prac – ujawnia rzecznik.- Nowe urządzenia są na etapie podłączania do istniejących urządzeń stacyjnych oraz przejazdowych.
Uruchomienie APO Kolumna nastąpi po sprawdzeniu poprawności działania urządzeń pod względem technicznym i w zakresie bezpieczeństwa.
Planujemy zakończyć prace na przełomie listopada i grudnia tego roku. Inwestycja jest realizowana w ramach Krajowego Programu Odbudowy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz