Po wznowieniu linii "41" i awarii już drugiego dnia jej kursowania, w redakcji rozdzwoniły się telefony. Mieszkańcy narzekali na tramwaj, którym zmuszeni są dojeżdżać do pracy czy na uczelnie. Sfrustrowani zastanawiają się nad sensem powrotu tramwaju na kilka miesięcy, bo wtedy ruszy remont torowiska. O planowanych pracach piszemy tutaj: http://www.zyciepabianic.pl/wydarzenia/miasto/nasze-sprawy/jak-zmieni-sie-centrum-miasta.html
- Czy nie można zorganizować jakiegoś plebiscytu? Zapytać mieszkańców o zdanie odnośnie tramwaju? Ci, którzy jeżdżą do Łodzi, woleliby, żeby został autobus – mówi zdenerwowana kobieta. - W czwartek od 7.30 rano tramwaj nie jeździł. A nie było ani mrozu, ani wiatru. Co dopiero będzie zimą? Wcześniej nie było tygodnia, żeby się nie zepsuł. Niech się pan prezydent przesiądzie z tego swojego samochodu na tramwaj. Zobaczy, jakie warunki zafundował ludziom. Autobusem można było w ludzkich warunkach, w miarę punktualnie dojechać do Łodzi.
Pasażerka, która w weekend podróżowała tramwajem, także ma zastrzeżenia co do komfortu jazdy.
- Na Dużym Skręcie pojazd stanął. Zgasły światła w środku, wyglądało to na jakiś zanik prądu. Wszyscy, którzy jechali tramwajem, zaniepokoili się, bo dwa dni wcześniej właśnie w tym miejscu doszło do awarii – opowiada. - Na szczęście po 2-3 minutach udało się ruszyć.
Kiedy tylko tramwaj zatrzyma się na dłuższą chwilę, pasażerowie denerwują się. Ale prezydent problemu nie widzi. Na podstawie raportu z 2013 roku stwierdza, że mieszkańcy są zadowoleni z kursowania tramwaju. Nie zamierza więc pytać mieszkańców, czy wolą autobus.
Przypomnijmy: badania satysfakcji pasażerów odbyły się po tym, jak linia "41" została wydłużona od IKEI do Placu Niepodległości.
- Utrzymanie komunikacji tramwajowej ma sens, o ile będzie działała sprawnie, dlatego w ciągu dwóch lat nastąpi całkowita modernizacja infrastruktury tramwajowej w Pabianicach i Ksawerowie, łącznie z wymianą torowiska, nowymi przystankami i sygnalizacją dającą pierwszeństwo tramwajom. To potężna inwestycja za 146 mln złotych, która przy okazji zmieni wygląd centrum Pabianic. Nie można porównywać komfortu jazdy i prędkości obecnego tramwaju do tego, który będzie kursował po wykonaniu inwestycji – zapewnia prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Dodaje, że autobus był wygodnym rozwiązaniem w okresie wakacyjnym, ale gdy zaczął się rok akademicki, pasażerowie narzekali na ścisk.
0 0
Plebiscyt, to był - o dziwo - po raz pierwszy - na gwiazdę Dni Pabianic i podejrzewam, że nigdy nie będzie tramwaj ( a tu nawet z 2013 r. ! ). A to dlatego, że władza umoczyła d... w milionach na modernizację i nie ma „ backspace „ !
A jaki tramwaj będzie jeździł po wykonaniu inwestycji ? Pewnie niemiecki złom, który teraz przytula łódzki MPK !
Poza tym, Pabianice, to nie odrębna i samowystarczalna inwestycja miejska, bo nadal siedzimy w życi łódzkiego tramwajowstwa !
0 0
Nikt niechce tramwaju to po co go puszczacie
0 0
Jedna awaria się zdarzyła dzień po otwarciu i jaka histeria.
"Tramwaj zjada dzieci, tramwaj zabija krowy, tramwaj to samo zło!"
0 0
Mam propozycje do mieszkańców Pabianic skoro prezydent nie chce w związku z tramwajem słuchać mieszkańców miasta może czas go wymienić tak jak prezydenta Kropiewnickiego w Łodzi ?? Wystarczy odpowiednia ilość podpisów aby go usunąć ze stanowiska.
0 0
Jeśli będzie mu się paliło pod stołkiem to myślę że będzie bardziej wrażliwy na niedole mieszkańców . Polecam !
0 0
Tak, usunąć prezydenta który zdobył miliony dofinansowania do kilku projektów dla Pabianic. Świetny pomysł... Gratuluję...
0 0
P.S. Życie Pabianic powinno być tygodnikiem dzikich plemion, a nie 70-tysięcznego miasta, bo prezentowana mentalność bliżej odpowiada dzikim (nie obrażając ich).
0 0
@tomek37
Odpada ! Już raz chcieli obalić PMP. Brak frekwencji ! Ludzie mają dość chaosu, ważna jest rodzina, praca, płaca, egzystencja. Jest dobra zmiana, będzie lepiej, bo Jarkacz zrobi wszystko, by wygrać następną kadencję. I wg mnie wygra, bo szykują sporo marchewek gospodarczych obok politycznego kija, ale to nie ma znaczenia, bo suweren nieprzewidywalny. A Kropiwnicki sam sobie sporo nagrabił, a poza tym było jeszcze SLD, które w „ czerwonej „ Łodzi, miało kiedyś mocne korzenie i dlatego dziś PiS olewa ten region moczem kaczora !
@Szk Po pierwsze „ dziki „ nie zna obrazy, póki na niego nie napadniesz, ale to już zupełnie inna brocha. Zapytaj Cejrowskiego...
Po drugie : To że bronisz PMP, to twoja osobista zasługa, ale nie powołuj się na 70 tysięczne Pabianice ( statystyka bez mentalności ).
Zmień Portal...
0 0
Szk moze to Ty reprezentujesz prezydenta ?? Jakos nie widac zmian w Pabianicach moze opowiedz o tych projektach ? Nie widze zmian od lat w Pabianicach . Nie problem uzyskać srodki na tramwaja Lodz zrobila to juz wiele lat temu . Jakos w Lodzi widac zmiany w Pabianicach nie bardzo . PS tramwaj ulegl ponownie awarii . Skoro prezydent nie potrafi poradzic sobie z tak prosta sprawa jak komuniakcja z Lodzia to nadaje sie do wymiany.
0 0
Szk tak na marginesie prezydebt Pabianic traktuje pabiamiczan jak dziekie plemiono skoro uwaza ze najlepsza komuniakcja jest rozpadajacy tramwaj i pieta palec z Lodzi do Pabianic i odwrotnie.
0 0
Szk to troll reperezentujacy wladze miasta najwyzszeszgo szczebla ktore mentalnie zyja jeszcze w PRL . @SZK zaspiewaj lubudubu dla swiejgo prezydenta niech zyje 100 lat .
0 0
SZK proponuje przeprowadzke do KRLD ze swoja mentalnością poczujesz się tam jak ryba w wodzie.
0 0
Duże Polskie miasta inwestują w komunikację tramwajową! Olsztyn za ponad 500 mln. wybudował od zera trzy linie tramwajowe, ale pewnie w tych miastach nie rządzą tak światli ludzie jak"tomek37" tylko jacyś imigranci z KRLD!
0 0
Dziś wracam z pracy i co widzę, Tramwaj linii 41 sobie stoi pod kościołem św. Mateusza i mryga wesoło światełkami, sprawdzam na stronie mpk a tam napis: "41 Zatrzymanie ruchu tramwajów w Pabianicach na odcinku od Ksawerowa do pętli Wiejska w obu kierunkach jazdy z powodu zaniku napięcia. Dodano dnia 2017-11-06 o godzinie 17:13" W sumie chyba o to chodziło, kasa na wymianę drucika poszła a dyliżans więcej stoi jak jeździ, hehe. Współczuję tylko biednym ludziom, którzy z różnych powodów muszą wsiadać do tego złomu i wcale nie dziwię się, że chcą powrotu autobusu, zwłaszcza zimą! A dziury na Zamkowej w okolicach torowiska jak były tak są, ciężko je załatać ?
0 0
@Tomek37, pomyśl najpierw człowieku zanim coś napiszesz. Chyba, że Cię to boli, to w porządku - nie myśl, nie będę kazał Ci cierpieć.
"Szk moze to Ty reprezentujesz prezydenta ??"
Nie reprezentuję prezydenta. Nie jestem powiązany z władzami miasta.
"Szk to troll reperezentujacy wladze miasta najwyzszeszgo szczebla ktore mentalnie zyja jeszcze w PRL"
Jeżeli ktoś tu jest trollem, to raczej Ty, zapewne trollem z przeciwnej opcji, któremu nie podobają się osiągnięcia obecnych władz miasta.
"SZK proponuje przeprowadzke do KRLD"
Dziękuję, nie skorzystam. Rozumiem, że sprawdziłeś, skoro polecasz?
@ceec "Dziś wracam z pracy i co widzę, Tramwaj linii 41 sobie stoi pod kościołem św. Mateusza i mryga wesoło światełkami"
Stanowczo nie powinno tak być, że po remoncie sieci są ciągłe problemy z siecią. Jeżeli zatrzymania będą co 2 dni, to faktycznie funkcjonowanie takiego środka transportu staje pod znakiem zapytania. Rozumiem, że jeżeli ludzie wracają po południu z pracy i tramwaje stoją, to mają prawo być wkurzeni. Poczekajmy pare dni, aż wszystkie sprawy z siecią zostaną poprawione.
@ceec, Co do dziur na Zamkowej w ramach projektu "tramwajowego" zaplanowana jest CAŁKOWITA przebudowa tej ulicy, uwzględniająca ruch tramwajowy, autobusowy i samochodowy.
@marek77, dziękuję za głos rozsądku
@TKM, ja nie muszę bronić obecnego PMP, bo on broni się sam swoją sprawnością w pełnieniu swojego urzędu. A miasto Pabianice, po zaokrągleniu zgodnie z zasadami matematyki do pełnych "dziesięciotysiączek", są miastem 70-tysięcznym (obecnie około 66,3 tys. ludzi).
@Tomek37 "Szk tak na marginesie prezydebt Pabianic traktuje pabiamiczan jak dziekie plemiono skoro uwaza ze najlepsza komuniakcja jest rozpadajacy tramwaj i pieta palec z Lodzi do Pabianic"
Jakoś dziwne, że nie dociera do Ciebie, że Prezydent i podlegający mu zespół urzędników z sukcesem złożyli kilka wniosków o dofinansowanie, w tym na nową infrastrukturę tramwajową, autobusową i rowerową... I teraz muszą to sukcesywnie doprowadzić do realizacji, krok po kroku. To trwa.
0 0
Skoro SzK uwzasz ze tramwaj jest ok powinienes sie nim przejechać . Kursuje jak chce ciagłe awarie . Poziom hałasu w wagonach jest niedopuszczalny coś jeszcze w temacie ??
0 0
Kolejna awaria przy poniedziałku to taka nowa jakość ?
0 0
Co do mojego myślenia raczej martwił bym się o Pańskie ...
0 0
Tomek37-jakie merytoryczne odpowiedzi! Faktycznie , chyba to Ty jesteś tutaj trollem przeciwnej opcji! Tak się składa, że jeżdżę regularnie tramwajem z dworca Łódź Kaliska do ulicy Kilińskego( w Łodzi), i jedzie się szybko, cicho i wygodnie! Wcześniej (podczas remontu trasy W-Z pokonywałem tę trasę autobusem) i tramwaj wygrywa bezapelacyjnie! Zlikwidować jest łatwo,odbudować dużo trudniej! Jak zakończy się planowany remont, nikt nawet nie pomyśli o autobusie! Starsze osoby, mieszkające przy Wiejskiej, bardzo chwalą powrót tramwaju, bo nie muszą dreptać do dworca!
0 0
@SzK
Ja nie wiem skąd ty te swoje mądrości zbierasz, ale wg USC naszego miasta, Pabianice w 2016 liczyły dokładnie 63.383 osoby i to już nie jest 70 tysięcy - to raz. Dwa : nie zrozumiałeś mego wpisu i z zasadami matematyki na bakier !
Jasne, że nie musisz, bo nie ma kogo bronić...
0 0
Nikt tu nie pisze o konkretach. Jedyna zaleta tramwaju względem autobusu to niższy koszt paliwa (zasilania). Na wszystkich innych frontach autobus jest w przypadku jednej tylko linii tramwajowej lepszy. Zamkowa będzie zakorkowana jak Narutowicza w Łodzi po remoncie. Tylko, że tam są miejscami dwa pasy, a u nas będzie tylko jeden.
0 0
Dokładnie w przypadku jednej nitki tramwaju autobus wygrywa z tramwajem Jeśli remont nie będzie wiązał się ze stworzeniem 2 osobnych torów na całej linii uruchamianie tramwaju nie ma sensu . .Marek77 może warto wsiąść do tramwaju pabianickiego i przeprowadzić ankietę wśród podróżujących a nie opowiadać wyssane z palca banialuki?? Ludzie starsi akurat jadący tramwajem narzekają na wysokie schody jakie trzeba pokonać aby dostać się do pojazdu na hałas oraz czas przejazdu. Zadam Tobie pytanie czy wczoraj nie było awarii tramwaju?? Czy tramwaj jeździł zgodnie z rozkładem ?? Co do opcji nie interesuje mnie jaka rządzi miastem . Ma spełniać oczekiwania mieszkańców . Tyle w temacie . Proszę nie porównywać łódzkiego tramwaju do pabianickiego 2 różne światy zachęcam do przejażdżki z dworaca Pabianice do Ikei
0 0
Jeśli chodzi o sondaże i ankiety, zawsze byłem pesymistą. W sondażach ludzie niewiarygodni, ankiety manipulowane dla potrzeb właściciela. Mnie też opcja wisi, ma być dobrze ! Brakło wizji w temacie infrastruktury komunikacyjnej...
0 0
Nowe torowisko za duże miliony, będzie stać puste przez większość czasu bo obsługuje tylko jedną linię 41. Czy to się opłaca??? Takie rozwiązanie komunikacji z Łodzią miało sens kilkadziesiąt lat temu kiedy mało kto miał własny samochód. Budowa kilkunastu kilometrów torów do obsługi jednej linii to bardzo drogi zbytek, którego koszty nigdy się nie zwrócą. No i czas jazdy wygodnym, ciepłym autobusem do Portu tylko, krótszy o 5 min. Ech, nasze władze bojąc się o następne kadencje, fundują nam kosztowne prezenty, na które nas nie stać (miasto ma całą listę pilnych potrzeb). Gospodarze miasta zapominają, że łaska wyborców na pstrym koniu jeździ i dziś większość podróżujących z niechęcią patrzy i jeździ tramwajem... Jeszcze ta ziemia trzęsąca się pod kamienicą w której mieszkam i pękające coraz bardziej mury... Komu się opłaca ten nieszczęsny tramwaj???!!!
0 0
Napiszę po swojemu (niestety) może konfrontacja jednodniowa? Niech puszczą autobus i tramwaj równocześnie -zobaczymy gdzie kto wsiada? Ale muszę się przyznać tramwajami podróżowałam tylko po Łodzi na studiach, więc obiektywna nie jestem (I niestety gadam to co myślę)
0 0
Tomek37- nie zarzucaj mi pisania nieprawdy tylko dlatego, że nie rozumiesz co czytasz! Mieszkam w wiezowcu przy pętli, i wiem co moi starsi wiekiem sąsiedzi sądzą na temat powrotu tramwaju (pomimo, że narzekają na wysokie schody!). Nigdzie nie napisałem , że obecnie jazda tramwajem w Pabianicach jest komfortowa, ale po remoncie to się zmieni bo wiesz że taki remont jest planowany? Wiesz, prawda? Władza ma spełniać oczekiwania mieszkańców! To jest punkt w którym obaj się zgadzamy! Mieszkańcy jasno wypowiedzieli się, że chcą utrzymania tramwaju, dlatego miasto pozyskało środki na remont torowiska i trakcji! Więc jeśli teraz niektórzy mieszkańcy zmienili zdanie to miasto ma się wycofać z inwestycji a jak za pół roku znów zmienią zdanie to złożyć ponowny wniosek?