Zamknij

Do Łodzi za milion

redakcyjny zespół 11:40, 13.02.2010 Aktualizacja: 18:10, 14.06.2010
Skomentuj Hans-Zalepa Katarzyna Hans-Zalepa Katarzyna

- Przeliczyłem koszty utrzymania trasy i wyszło, że będzie to kosztowało milion pięć tysięcy złotych rocznie – mówi Jarosław Habura, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Tyle pieniędzy potrzeba na utrzymanie linii, na której co 30 minut wyruszałby autobus na trasie Pabianice-Łódź.

- Jeśli pasażerowie mieliby mieć utrzymane ulgi, to konieczne byłyby dopłaty z kasy miejskiej – uważa Habura. - A przecież już do tramwaju miasto dopłaca 450 tysięcy złotych. Obawiam się, że ta linia byłaby nierentowna, bo przecież na tej trasie jeżdżą już PKS-y i prywatne busy.

Niebawem miasto dostanie pieniądze unijne na ustawianie 57 wiat przystankowych, remonty 27 zatoczek autobusowych i zakup 5 autobusów. W sumie wdrożenie projektu będzie kosztowało 5.850.000 zł.

- Mam nadzieję, że niebawem podpiszemy umowy i będziemy mogli ogłosić przetarg na autobusy – cieszy się prezes.

Mają to być duże, 12-metrowe autobusy, które mogą przewieźć po 110 pasażerów. Będą jeździły na paliwo biodisel.

- Podobno spalają o 10 procent paliwa mniej. To dla nas duża oszczędność w skali roku – uważa. 

Każdy autobusie będzie miał monitoring i klimatyzację. Muszą też być niskopodłogowe.

- Nie udało się wpisać do tego projektu elektronicznych biletów, bo projekt nie miał wariantów na innowacyjność. Na wprowadzenie takich biletów w naszych autobusach potrzebuję miliona złotych – wyjaśnia Habura.

(redakcyjny zespół)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

0 0

Habura znowu udowadnia, że potrzebna jest zmiana prezesa Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Jeśli ktoś twierdzi, że połączenie autobusowe Pabianice - Łódź jest nierentowne nawet bez ulg, to znaczy, że jest niespełna rozumu, bo o tym, czy jest rentowne, czy nie, można wywnioskować po obecności na tej linii PKSu i prywaciarzy.

MZK już dawno powinno jeździć do Łodzi.

13:51, 13.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrowarekBrowarek

0 0

No to ja nic nie rozumiem. Innym się opłaca a MZK nie. Chyba za małe zyski do podziału zostają dla tej śmiesznej rady nadzorczej MZK. A jeszcze nie tak dawno chciano pościć autobusy zamiast tramwaju. Oj panowie, "panowie" z rady nadzorczej lepiej zrezygnujcie z funkcji bo się ośmieszacie .

16:21, 13.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siergiejskasiergiejska

0 0

Szkoda, że PKS nie dba o podróżnych ! W godzinach najbardziej newralgicznych jadą busy PKS a klienci tłoczą się jak sardynki. Czy nie warto w tych godzinach puszczać dużego PKSu ? Często się zdarza że trzeba czekać na prywatny bus ale wiem że nie każdego zbawi dodatkowe kilkuminutowe oczekiwanie, a tak czasami sie słyszy od kierowcy ze za pare minut bedzie następny. Nikt nie chce sie spóźnic do pracy czy na zajecia! Przemyślcie to w PKS

19:58, 13.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AUTOBUSIARZAUTOBUSIARZ

0 0

PKS o pełnych godzinach puszcza autobusy,

a MZK spóźniło się z tą linią co najmniej o 15lat bo teraz na dobrą sprawę z Waltera i ze szpitala kursy są co 15 min, a w szczycie nawet częściej.

20:47, 13.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzesznikGrzesznik

0 0

Najlepiej by było gruntownie zmodernizować tramwaj. Żeby pesy jeździły do samej krańcówki na Łaskiej. To był by olbrzymi krok dla rozwoju miasta. Może nowo wybrane władze nareszcie to zrozumieją...

22:08, 14.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YaroYaro

0 0

Tylko MZK się nie opłaca a innym tak ? Do pozostałych miast wokół Łodzi jeździ MPK Łódź, a do Zgierza też MZK i im się opłaci, więc jak to jest ? Wystarczy zobaczyNiestety naszych komentarzy i tak nikt z MZK nie przeczyta. Czas na zmiany w tym MZK, a obecny prezes Zarządu to totalne nieporozumienie!

00:10, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Jeśli ktoś już poruszył kwestię Zgierza, to Zgierz oprócz 2 linii tramwajowych, ma 2 linie autobusowe komunikacji miejskiej - 51 obsługiwaną przez MPK oraz linię 6 obsługiwaną przez zgierskie przedsiębiorstwo. Wszystko co 20 minut.

08:25, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

grzeszekgrzeszek

0 0

"Nie opłaca się" i już! Taka urzędnicza mentalność. Podać na talerzu najlepiej z dopłatami i jeszcze ładnie poprosić, to może, może, ostatecznie. A czy MZK wziął pod uwagę np. wariant trasy bezpośrednio Bugaj - Łódź bez przystanków w centrum miasta? Część pasażerów na pewno by się przesiadła do MZK, bo to z 15 minut krócej. Może wtedy PKS by coś zrobił ze swoimi autobusami. Powalczcie panowie o nas, powalczcie o nasze pieniądze a nie "nie opłaca się". My tylko chcemy, żeby było tanio, szybko, punktualnie, miło i wygodnie. Tak trudno to zrozumieć ?

11:12, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hueberthuebert

0 0

Hm.. Ciekawe ile minut jechałby do Łodzi autobus wyjeżdżający o 7:30 z krańcówki na Bugaju który poruszałby się prosto Nawrockiego do Partyzanckiej.

Myślę, że wiele osób pisałoby się na takie rozwiązanie. Każdy spokojnie zdążyłby na zajęcia rozpoczynające się o 8:30 a i coraz więcej osób zaczyna pracę o 9.

12:34, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Szef MZK jest głuchy na argumenty o tym, że linia do Łodzi z Bugaju musi przebiegać przez Nawrockiego, a nie Kilińskiego.

"Nie, bo nie".

"Nie, bo pasażerowie są przyzwyczajeni".

13:42, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siergiejskasiergiejska

0 0

W Łodzi musi powstać metro, które połączy przyległe miasta typu P-ce. Ale ten pomysł mało realny gdyz istnieje juz od około 100lat. Radni Lewicy stawiaja na dokarmianie zuli i walke z kosciołem wiec nic sie chyba nie zmieni

14:22, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prof_klosprof_klos

0 0

Kur*a, jak na to patrzę to aż śmiać się chce!

Ludzie, przecież naprawdę, jakbym nakupił teraz szrotów ze złomowiska (jakieś Mercedesy O100 czy nawet wielkie Ikarusy z lat 80. - są w sprzedaży po cenie złomu) i puścił na trasę do Łodzi, zakłądając nawet ten "priorytetowy" wariant przebiegu, nie byłoby mowy o nieopłacalności, po roku byłoby mnie stać na nowe auta i interes by się kręcił.

Spójrzcie na Kołasińskiego jeżdżącego na Zelów-Łask-Pabianice, jak zmienia tabor, ile osób jeździ.

Tylko trzeba chcieć a nie "nie da się" by kasę wyciągnąć od miasta.

MZK potrzebuje lekarza, który ZNA SIĘ na rzeczy.

15:07, 15.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

filip65filip65

0 0

J.Habura to niech się zajmie przesadzaniem drzew bo na tym powinien sie znać z MZK niech da sobie spokój...

17:38, 17.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YaroYaro

0 0

Trasa z Bugaju z pominięciem ulicy Kilińskiego, tak, ale tylko przy drugiej trasie od szpitala ulicą Jana Pawła II lub Orlą. Proszę nie zapominać o osobach mieszkających w okolicach tych ulic.

22:17, 17.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ddanyddany

0 0

A nie lepiej zlikwidować wszelkie połączenia do tej wrednej Łodzi i zakazać mieszkańcom przebywania na terenie wrogiego miasta? Pabianice świetnie upadną sobie bez ościennej pomocy, a wręcz dobre połączenia mogły by temu zaszkodzić. Poza tym jak się ludzie napatrzą na te ocieplane bloki, na te "dźwiękołapy" przy drogach, na inne cuda, to jeszcze by tego w Pabianicach chcieli ... a po co to komu?

11:44, 18.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%