Rozpoczynając „przygodę” z opcją posiadania własnej strony internetowej i perspektywami na jej właściwą widoczność w wynikach wyszukiwania, należy pomyśleć zawczasu o działaniach podstawowych, mających jednak kardynalne znaczenie dla dalszych działań obejmujących proces pozycjonowania. Struktura kodu i treści serwisu powinna być dostosowana do wymogów giganta w branży wyszukiwania, jakim jest Google.
1. Jak się do tego zabrać?
Praca nad optymalizacją przebiega na kilku polach. Z grubsza można wydzielić dwa obszary, w których prowadzimy prace. Jeden dotyczy treści strony, czyli tekstów; ich zawartości, języka i stylu; kolejnym jest struktura kodu serwisu.
2. Optymalizacja kodu rozpatrywana jest na trzech płaszczyznach
- poziom walidacji − warto stosować dobre praktyki organizacji W3C, gdyż sprawna walidacja ogranicza występowanie wielu błędów w kodzie.
- poziom szybkości ładowania − za szybkość, z jaką zostaną załadowane pliki, odpowiada wielkość dokumentów zawierających kod i pliki z grafiką.
- poziom dotyczący obsługi przez wyszukiwarki − sekcja head zawierająca metatagi mówi przeglądarce, jak ma wyświetlać podstawowe informacje o stronie w wynikach wyszukiwania.
3. Jakość treści
Priorytetem jest, by treści w serwisie były wartościowe dla użytkowników. Nie pomoże pozycjonowanie, jeśli zawartość strony nie zadowoli odwiedzających. Drugim częstym defektem jest powtarzanie tekstów zamieszczonych na innych serwisach. Tekst musi być jedyny w swoim rodzaju. Najlepiej napisany przez profesjonalistę. Wtedy jest gwarancja, że teksty będą zawierały właściwą ilość i rozmieszczenie słów kluczowych.
4. Obrazki i zdjęcia
Główną bolączką, z którą boryka się optymalizacja stron internetowych, jest zbyt ciężka grafika. Jeśli dojdzie do tego brak elementu „alt” w opisie, może to doprowadzić do obniżenia oceny wystawionej przez roboty indeksujące.
5. Linki wewnątrz serwisu
Seo narzuca reguły, jakimi rządzą się odnośniki będące systemem wewnętrznego transportu. Pozycjonowanie i optymalizacja opiera się głównie na strukturze linków, choć te wewnętrzne służą do innych celów.
6. Jakie pułapki czekają na pozycjonera
Łatwo w natłoku zajęć pominąć coś ważnego. Optymalizacja i pozycjonowanie wymusza na programiście pełne skupienie. Łatwo jest źle dobrać słowa kluczowe lub odciąć roboty od zasobów witryny, co byłoby klęską dla całego procesu.
Komentarze do artykułu: Twoja strona internetowa na szczycie - jak się do tego zabrać?
Nasi internauci napisali 1 komentarzy
komentarz dodano: 2017-08-31 09:52:58