Sama obecność w sieci, tj. posiadanie strony www oraz założenie biznesowych kont w mediach społecznościowych, nie wystarczy by skupić na sobie uwagę odbiorców. Trzeba mocno wyróżnić się na tle konkurencji, a wyszukiwarka Google to zdecydowanie najlepsze miejsce na wirtualnej mapie do zaprezentowania się przed konsumentami. Według fachowców z agencji ESEO z usługi regularnie korzysta ponad 25 milionów polskich internautów w ciągu miesiąca!

Pierwsze miejsce w Google gwarantuje, że z ofertą zetknie się mnóstwo potencjalnych klientów

Czy każdy z tych użytkowników należy do grupy docelowej? Na pewno nie – dlatego strategię pozycjonowania trzeba zawczasu dobrze zaplanować. Dobór odpowiednich słów kluczowych zależy zarówno od specyfiki branży oraz zapytań wysyłanych do wyszukiwarki przez internautów, jak również zasięgu prowadzonej działalności czy profilu klientów. Przykładowo firma, która operuje na terenie jednego z miast wojewódzkich, nie zyska praktycznie nic na tym, że uda się wzbudzić zainteresowanie odbiorców zamieszkujących region oddalony o kilkaset kilometrów od jej siedziby. Dla ogromnej części przedsiębiorstw odpowiednim rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne, ukierunkowane na frazy odnoszące się do konkretnej lokalizacji: województwa, miasta, a nawet dzielnicy. W efekcie firmowa strona internetowa będzie pokazywała się tym użytkownikom, którzy w niedalekiej przyszłości realnie mogą stać się klientami. Specjaliści ds. e-marketingu prowadzą działania promocyjne w taki sposób, aby jak najwięcej odwiedzin kończyło się wartościowymi konwersjami.

Konsumenci ufają markom, które już znają. Pozycjonowanie wydatnie zwiększy poziom rozpoznawalności

Oczywiście nie należy oczekiwać, że każdy jeden użytkownik wchodzący na stronę od razu złoży zamówienie albo nawiąże natychmiastowy kontakt. Podejmowanie decyzji zakupowych to wieloetapowy proces, w którym osobiste preferencje oraz wcześniejsze doświadczenia odgrywają niezwykle istotną rolę. W opinii przedstawicieli ESEO jeżeli firma regularnie pojawia się w czołówce rankingów Google, zapewnia sobie doskonałą ekspozycję. Dzięki temu staje się rozpoznawalna, zaczyna budzić pozytywne skojarzenia. Wprawdzie w statystykach internetowych trudniej dostrzec zyski wizerunkowe niż dane na temat wejść i konwersji, to korzyści płynące z pozycji w czołówce wyników organicznych są odczuwalne. Warto np. śledzić w narzędziach Google Trend, jak zmieni się forma zapytań o firmę z nazwy – o opinie, kontakt, ofertę itd. Na stronie https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/ można znaleźć więcej informacji oraz praktycznych porad na temat pozycjonowania i promowania firmy w internecie.