Dzięki współczesnym rozwiązaniom promowania się w sieci współczesny biznesmen zyskuje efektywne sposoby docierania do nowych klientów realnie zainteresowanych jego działalnością. Jedną z takich metod jest pozycjonowanie stron internetowych, o którym mówi się coraz częściej przy okazji e-mnarketingu. Na rezultaty działań SEO (Search Engine Optimization) trzeba jednak trochę poczekać, bywa, że są to 3 miesiące, niekiedy 6, a czasem i 12. Od czego to zależy i jakie elementy należy zrozumieć, aby odpowiedzieć na pytanie, ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce – oczekiwanie na efekty

Działania marketingowców w tradycyjnych kanałach docierania do klienta (jak chociażby spoty reklamowe, inserty w czasopismach czy reklamy radiowe) również wymagały cierpliwości w kwestii zwiększenia sprzedaży czy wypromowania konkretnej linii produktowej. Problemem był brak dostępności narzędzi pozwalających na bieżące mierzenie skuteczności podjętych działań. Pod tym kątem promowanie się w cyberprzestrzeni, a zwłaszcza skuteczne pozycjonowanie, jest znacznie wygodniejsze, ponieważ reklamodawca ma dostęp do wielu cennych i precyzyjnych sposobów mierzenie efektów kampanii. Nie inaczej jest w SEO – pozycjonowanie strony internetowej w Google pozwala na niezwykle precyzyjne sprawdzanie efektów pracy.

Z czego wynika konieczność czekania na satysfakcjonujące efekty w przypadku pozycjonowania stron internetowych w Google? Czynników jest dużo, lecz determinujące są trzy: budżet przeznaczony na działania pozycjonerskie, obecna kondycja strony oraz konkurencyjność branży. Niemałe znaczenie ma też zmienność algorytmów Google, lecz na to wpływu nie ma ani pozycjoner, ani reklamodawca.

Budżet

SEO dzieli się na działania off-site i on-site. W ramach działań z pierwszej kategorii mowa o optymalizacji kodu witryny oraz treści na stronie. W czynnościach off-page mieści się pozyskiwanie linków (czyli dbanie o to, aby z jak największej liczby miejsc w internecie można było przejść na Twoją stronę) oraz artykuły sponsorowane.

O ile sama optymalizacja strony – której celem jest dostosowanie jej do wymogów wyszukiwarki – jest raczej działaniem jednorazowym, to pozyskiwanie linków oraz zapełnianie witryny treścią wymagają już comiesięcznej konsekwencji. Co przekłada się na konieczność posiadania budżetu, często niemałego. Oczywiście nie są to kwoty nawet w połowie tak pokaźne, co sumy niezbędne do opłacenia szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w tradycyjnych mediach – trzeba jednak pamiętać, że – jak to marketing – bez odpowiedniego budżetu trudno będzie doprowadzić do satysfakcjonujących rezultatów.

Aktualna pozycja w rankingu Google

Działania pozycjonerskie należy zaplanować i przemyśleć ich strategię, dostosować je do indywidualnego przypadku i zastanowić się, jakie podejście okaże się najskuteczniejsze. To, jakie miejsce w rankingu na konkretne frazy ma Twoja strona jeszcze przed rozpoczęciem optymalizacji jest istotną informacją dla pozycjonera. Widoczne witryny pozycjonuje się trudniej, natomiast w przypadku serwisów całkowicie pomijanych przez Google stosunkowo szybko pojawią się pierwsze rezultaty. Na początku będą one dalekie od pożądanych, lecz konsekwencja w działaniu pozwoli zaobserwować gwałtowne zmiany na przestrzeni kilku miesięcy.

Konkurencja

Im bardziej konkurencyjna branża, tym pozycjonowanie trudniejsze. O najwyższe pozycje w rankingu walczy coraz więcej przedsiębiorstw, pozycjonerzy stają przed wyzwaniem, jakie frazy oraz strategie dobrać, aby zostawić konkurencję daleko w tyle. Przeskoczenie niektórych serwisów jest w zasadzie niemożliwe, stąd pozycjonowanie na najbardziej oczywiste frazy w takich przypadkach mija się z celem. Od doświadczenia oraz wiedzy pozycjonera wiele zależy, choć oczywiście pewnych ograniczeń nie przeskoczy się od razu. Czas i cierpliwość staną się więc Twoim sprzymierzeńcem. Pamiętaj o tym, że traktowanie SEO jako działania jednorazowego lub krótkoterminowego jest niesłuszne. Prace te należy z konsekwencją prowadzić miesiącami, a kiedy zależy Ci na naprawdę spektakularnych efektach, czasem i nawet będziesz musiał poczekać kilka lat – lecz pierwsze miejsca w Google są tego warte.

Jakie branże są obecnie najbardziej konkurencyjne, a zatem najtrudniejsze do wypozycjonowania są:

  • branża beauty – kosmetyczki, salony urody, zabiegi upiększające itd. W przestrzeni internetowej tego rodzaju serwisów jest mnóstwo – wiele z nich może się poszczycić naprawdę wysokimi pozycjami, zatem jeśli działasz w podobnym obszarze, musisz się uzbroić w cierpliwość, oczekując na efekty pozycjonowania;

  • usługi motoryzacyjne – warsztaty, auto detailing, wulkanizacja, lakiernictwo samochodowe – podobnie, jak w poprzednim przypadku. Powszechność tego rodzaju biznesów powoduje, że wielu przedsiębiorców pozycjonuje się na te same frazy, co znacznie utrudnia zadanie pozycjonerom dążącym do poprawy Twojej widoczności. Jako osoba działająca w branży motoryzacyjnej, możesz poczekać nawet kilkanaście miesięcy;

  • parenting – sklepy z asortymentem dla najmłodszych także nie mają łatwo. Nie dość, że w samej branży nieustannie pojawiają się nowe sklepy, to jeszcze pierwsze miejsca w rankingu zwykle zajmują wielkie sieci znane przede wszystkim z fizycznych placówek;

  • elektronika – sklepy z elektroniką działają na podobnej zasadzie co branża akcesoriów dla dzieci – ogromna konkurencja oraz wielkie koncerny zajmujące najwyższe miejsca w rankingu.

Pozycjonowanie firmy w internecie – efekty, czyli co?

Dla każdego przedsiębiorcy istotne jest podtrzymywanie dobrych relacji z bieżącymi klientami oraz pozyskiwanie nowych, co przekłada się na większy zysk. Lecz w przypadku działań SEO znacznie lepiej określić, jakie dokładnie efekty będą Cię zadowalały. Dla niektórych osób najistotniejsze stanie się chociażby wzmożenie ruchu organicznego na stronie, podniesienie pozycji słów kluczowych czy liczba wyświetleń konkretnej podstrony. Niektórzy biznesmeni szukają sposobów na zatrzymanie użytkowników, którzy szybko opuszczają witrynę, a jeszcze inni, właściciele sklepów online, zechcą zwiększyć miesięczną liczbę sprzedanych produktów.

Zaznacz wyraźnie, o jakie efekty Ci chodzi. Dzięki temu specjalista SEO dobierze takie metody, aby dążyć do satysfakcjonujących rezultatów.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Promocja strony w Google powinna być na bieżąco raportowana, a raporty następnie wysyłane do klienta. Dzięki temu dokładnie zapoznasz się z decyzjami podjętymi przez specjalistę SEO i zorientujesz się, jak został rozdysponowany Twój miesięczny budżet. Po 3 miesiącach możesz spodziewać się już pierwszych zauważalnych zmian. W zależności od wyżej wymienionych czynników, rezultaty po tym okresie mogą być niewielkie lub całkiem owocne, lecz z pewnością taki czas konsekwentnych prac przyniesie pierwsze efekty. Kolejnym etapem jest okres 6 miesięcy od rozpoczęcia prac. W tym momencie można już mówić o pierwszych sukcesach. Wynik wielu comiesięcznych analiz pokaże, czy kierunek obrany przez pozycjonera był właściwy – jeśli nie, to zawsze będzie można wprowadzić korekty. Rok konsekwencji natomiast z pewnością pozwoli już osiągnąć pierwotnie założone cele. Dobre pozycjonowanie strony w okresie 12 miesięcy potrafi znacznie poprawić widoczność serwisu.

Najlepsze pozycjonowanie a agencja zajmująca się reklamą w Google

Jeśli chcesz podejść do promowania się w Internecie na poważnie, to agencja SEO jest strzałem w dziesiątkę. Samemu można próbować pozycjonować witrynę, lecz jest to nie opłacalne, nawet jeżeli znasz podstawy pozycjonowania stron. Lepszym pomysłem jest współpraca z profesjonalistami.

Firma zajmująca się reklamą w Internecie zadba o to, aby pozycja Twojej firmy znalazła się na oczekiwanym przez Ciebie miejscu. SEMPIRE to właśnie taka agencja, która gwarantuje kompleksową obsługę pozycjonerską na najwyższym poziomie – w oparciu o nowoczesne standardy i innowacyjne narzędzia. Wieloletnia obecność na rynku i ogromne doświadczenie pozwala pracownikom SEMPIRE wychodzić nawet naprzeciw oczekiwań najbardziej wymagających klientów. Oferta na pozycjonowanie stron z SEMPIRE zawiera takie opcje jak:

  • audyt SEO;

  • opieka nad stroną www i optymalizacja stron pod kątem wymogów robotów Google oraz użytkowników;

  • szczegółowa oraz wieloaspektowa analiza rynku i konkurencji;

  • fachowe doradztwo profesjonalnych pozycjonerów i specjalistów o e-marketingu;

  • skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google na setki fraz kluczowych.

Zadbaj o widoczność swojego serwisu z agencją SEMPIRE.

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

Sprawdź opinie o SEMPIRE

https://www.sempire.pl/referencje.html

Sprawdź ile kosztuje pozycjonowanie strony

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-cennik.html