Pabianice modernizują komunikację miejską. Głównym celem jest wymiana taboru autobusowego na bardziej ekologiczny, w tym zakup 12 autobusów elektrycznych. Te działania mają na celu poprawę komfortu podróży i zmniejszenie negatywnego wpływu komunikacji na środowisko.
W tym tygodniu z „marszałkowa” przyszła dobra wiadomość. Projekt pabianicki II etap został pozytywnie oceniony i zyskał poważne dofinansowanie. Koszt jego realizacji to 20,5 mln zł. Z Urzędu Marszałkowskiego dostaliśmy dofinansowanie w kwocie 14,3 mln zł. Potwierdziła to na czwartkowej konferencji w bazie MZK marszałek Joanna Skrzydlewska.
- Środki europejskie inwestujemy w przyszłość naszego regionu, tak aby mieszkańcy mieli najlepszy komfort i bezpieczeństwo życia. Pabianice są tego przykładem, że można skutecznie i odpowiedzialnie sięgać po fundusze europejski – stwierdziła marszałek Skrzydlewska.
By zrealizować projekt miasto musi dołożyć własne środki w wysokości (po odliczeniu VAT) ok. 3 mln zł. Te pieniądze wystarczą na zakup trzech autobusów elektrycznych oraz przebudowę wybranych przystanków autobusowych, budowę budynku Centrum Zarządzania Ruchem w zajezdni MZK oraz rozbudowę parkingu Park and Ride przy dworcu PKP na działkach miejskich odnowienie bazy MZK przy Lutomierskiej i co najważniejsze budowę stacji ładowania elektryków.
- Będziemy jeździć na własnym prądzie, bo prąd będziemy czerpać z paneli fotowoltaicznych, które zostaną zamontowane w bazie MZK – wyjaśnił prezydent Grzegorz Mackiewicz, który wspomniał tez jak przed 7 laty z obecnym prezesem MZK Marcinem Chmielewskim zastanawiali się and kierunkiem rozwoju zakładu. -Stwierdziliśmy że to musi być komunikacja ekologiczna, czyli autobusy „elektryczne” - wspominał prezydent.
Najpierw kupiliśmy 18 autobusów hybrydowych, teraz przyszedł czas na „elektryki”. Kupimy ich 12 w ciągu dwóch lat. Na 3 wozy i infrastrukturę techniczną pieniądze już mamy. Co z pozostałymi 9 autobusami?
Jak wyjaśniła marszałek Joanna Skrzydlewska Projekt Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach, etap II został ujęty w strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych z przeznaczeniem do dofinansowania w trybie pozakonkursowym.
W MZK zabierają się do roboty by przygotować przetargi na zakup autobusów. Nowe autobusy powinny wyjechać na ulice Pabianic w 2027 r.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciepabianic.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz