Dojazd z centrum Pabianic na dworzec Łódź Fabryczna zajmie nam 1 h 15 min - 1 h 20 min. Czeka nas podróż tramwajem "41" do Łodzi, a potem przesiadka w autobus albo kolejny tramwaj.
Od marca miało się to zmienić, bo na nowy dworzec miały nas zawieźć busy. Okazuje się jednak, że żaden z prywatnych przewoźników nie zgłosił zmiany trasy.
- Nie potrafię powiedzieć, czy będziemy realizować kursy na dworzec Fabryczny – przyznaje Paweł Biniecki z firmy Polmix, która realizuje kursy busów na trasie Łódź - Pabianice. - Jest problem z przystankami po drodze.
Przewoźnik tłumaczy, że jadąc z Pabianic do Łodzi od przystanku Politechniki/Radwańska aż do dworca bus nie mógłby się zatrzymać na żadnym przystanku. A to, jak twierdzi Biniecki, się nie opłaca.
Do wakacji raczej więc na dworzec busem nie dojedziemy. Przewoźnicy mogą zmieniać rozkłady jazdy 4 razy w roku, co kwartał. Ostatnie zmiany zatwierdzono od 1 marca. Ci, którzy zgłoszą teraz chęć zmiany trasy, na decyzję poczekają do czerwca.
Dwóch kolejnych przewoźników: Adam Giercarz i MS Kris także przyznają, że bez pośredniego przystanku nie są chętni, by wydłużyć trasę.
- Nie możemy dostać przystanku przy Centralu. Mogą się tam zatrzymywać tylko autobusy nocne – mówi Krzysztof Giercarz z firmy MS Kris.
Sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Adam Giercarz zapewnia, że przewoźnicy walczą o dodatkowy przystanek przy Galerii Łódzkiej.
- Pracujemy nad tym intensywnie. Może dostaniemy zgodę – mówi.
0 0
Chcąc się niedawno wybrać do Warszawy ok. 5-tej rano, musiałem dojechać na dw. Fabryczny swoim samochodem i zostawić go (tradycyjnie) na parkingu przed dworcem.
Do stolicy nie pojechałem też pociągiem, bo podróż busem okazuje się być tańsza o ponad połowę.
0 0
Dojazd w relacji Pabianice-Dworzec Ł. Fabryczna jeszcze kilka lat temu nie był żadnym problemem.
W relacji Pabianice/Szpital - Łódź Fabryczna co godzinę odjeżdżały "duże", nierzadko przegubowe autobusy PKS, przeplatanie co godzinę małymi busami PKS, co dawało takt 30 minutowy uzupełniany prywatnymi busami.
Podobnie na relacji Pabianice/os. "bugaj" - Łódź Fabryczna. PKS, jadący w szczycie nawet "na dwa" autobusy przegubowe, jeden za drugim, a do tego uzupełniające, liczne prywatne busy co kilka minut.
Zapytacie zatem - gdzież się nagle te busy podziały? Gdzie PKS?
Jakby się opłacało - jeździliby nadal. Tymczasem busów już prawie nie ma, bynajmniej nie tyle, co dawniej, PKS wyparował prawie całkowicie.
Gdzie podziali się pasażerowie? Odpowiedź jest prosta - znaczna część poszła tropem ekonomii - wspólny bilet aglomeracyjny, bądź bilet miesięczny na tramwaj - to kosztuje dużo, dużo mniej, niż codzienne kursy prywatnym busem. A czas przejazdu jest nieco dłuższy, lecz pozwala na jazdę po całej Łodzi "w kosztach". Inna część - głównie ta z Piasków - jeździ masowo Łódzką Koleją Aglomeracyjną. Niecały kwadrans i jesteśmy niemalże w centrum Łodzi. Szybko, wygodnie. Za trzy złote. Taniej, jak busem. Pozostali w wyniku "zwijania" się komunikacji prywatnej zainwestowali we własne "cztery kółka" i podążają codziennie dogodną dla pabianiczan trasą S14.
Gdyby zlikwidowano tramwaj i kolej - w mieście znowu pojawiłoby się pierdyliard prywatnych busów, przerobionych z pojazdów dostawczych, wożących za 4-5 złotych.
W zasadzie, gdy oddany do użytku zostanie podziemny tunel łączący stacje Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Kaliska, mega atrakcyjna może się okazać opcja zapewnienia bezpośredniego transportu w relacji os. "bugaj" - Dworzec Kolejowy i przesiadka w skomunikowany pociąg ŁKA, który w łącznym czasie podróży 15-17 minut zawiezie pabianiczan do ścisłego centrum Łodzi, a nawet dalej - na Widzew. ;)
No i tramwaj. Nowe torowiska, podniesiona prędkość, jeden bilet, niecałe 30 minut z "bugaju" i witamy na Piotrkowskiej...
I sam przyznać muszę, że obecny dojazd na Fabryczną jest niezbyt wygodny. Koleją do Kaliskiej, a dalej co? Dwie przesiadki MPK? Niezbyt. :/
0 0
@prof klos, jak powstanie, a wiele wskazuje na to, że powstanie tunel łączący Kaliską z Fabryczną, to mieszkańcy Piasków, czyli także ja, będziemy mieli klawe połączenie :) A Bugaj? Cóż, nie trzeba było rozbudowywać miasta w dziwnym kierunku :)
0 0
"włodarze" tego miasta niech POdłożą łapki POd swoje tyłki i nadal nic nie robią w celu POprawy komunikacji Pabianic z Lodzią
0 0
Nie cierpię przesiadek :D
0 0
Car, no ale wówczas założyć trzeba będzie synchronizowane połączenie autobusowe w relacji os. "bugaj" - Dworzec Kolejowy. Na "bugaju" obsłużyć wszystkie przystanki, a resztę miasta pokonać "pospiesznie". Wówczas będzie 10 minut - autobus - 15 minut - kolej - 3 minuty - bufor przesiadkowy. I nawet "bugaj" będzie miał mega szybkie połączenie z centrum Łodzi z grosze. ;)
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciepabianic.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz