- Potraktowaliśmy priorytetowo ulice o nawierzchni nieutwardzonej, przy których ludzie zamieszkują od dziesięcioleci – tłumaczył wybór kolejności ulic Paweł Pietrzak, naczelnik Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miejskim.
Na jego liście znalazły się też jezdnie z kamienia polnego i te, na których już rozpoczęły się działania.
- Jest to też próba rozwiązywania problemów w szerszym spectrum, niż jedna ulica i stworzenie podstaw do kontynuowania działań w przyszłości, np. przez budowę odbiorników wód opadowych dla kolejnych ulic – wyjaśniał naczelnik.
Na jednym z planów znalazły się te zlokalizowane w rejonie skrzyżowania ulic Karniszewickiej i Wspólnej.
- Do ich odwodnienia konieczne jest poprowadzenie kolektora deszczowego ulicą Warzywną i dalej Wspólną oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej w ulicach. Poza skutecznym odwodnieniem tych ulic zyskujemy na przyszłość możliwość odwodnienia odcinka ulicy Wspólnej i skrzyżowania z ulicą Karniszewicką aż do ulicy Jaworowej – tłumaczył.
W 2009 powstała dokumentacja projektowa budowy wraz z odwodnieniem ulic Brzoskwiniowej i Cyprysowej. Kolejna na liście jest ulica Glebowa
Plan jest taki, że w tym roku chcą zrobić ulicę Wiązową (270.000 zł) i Osikową (150.000 zł). W przyszłym Wiśniową (600.000 zł), Olszynową (240.000 zł) i Niską (270.000 zł). W kolejnych latach: Oliwkową, Czereśniową, Brzoskwiniową, Cyprysową, Brauna, Napierskiego, Glebową cz. B, Świerkową, Żniwną, Rolniczą, Piątkowską, Cisową, Liściastą, Jaśminową, Morwową, Laskową.
W rejonie Klimkowizny planowane jest utwardzenie siedmiu ulic pomiędzy ulicami Podmiejską i Gruntową. W tym roku powstaną projekty na wszystkie ulice, a zaczną je utwardzać od przyszłego. Pierwsza w 2017 ma być robiona Modrakowa (500.000 zł). Potem jest Chmielowa (500.000 zł), Kąkolowa i Trawiasta. Kolejne miejsce na liście zajmują: Poziomkowa, Makowa i Słonecznikowa.
Ostatnie ulice w centrum o nawierzchni gruntowej to Mickiewicza i Słowackiego. Szczęście do mieszkających tutaj pabianiczan ma się uśmiechnąć w 2018 roku. Koszt obu ulic: 950.000 zł. W przyszłym roku powstanie projekt przebudowy.
W rejonie ograniczonym ulicami Partyzancką, św. Jana i Karniszewicką proponuje się przebudowę ostatnich ulic o nawierzchni gruntowej wraz z budową brakujących odcinków kanalizacji ogólnospławnej w ulicach Tulipanowej i Ogrodowej.
- Dodatkowo, zaplanowano zakończenie prac rozpoczętych przez społeczny komitet, związanych z budową ulicy Kasztelańskiej oraz przebudowę ulicy Hetmańskiej – dodaje Pietrzak.
Ulica Próżna ma projekt i pozwolenie na budowę. Ma być remontowana w tym roku za 1.700.000 zł. Przy okazji powstał plan, żeby wyasfaltować końcówki ulic Sempołowskiej i Targowej oraz pobudować ulicę Świątka. Ta ma szansę na asfalt w 2021 i 2022 roku.
A w tym roku ma być robiony pierwszy odcinek Siennej (450.000 zł). Reszta ulicy za rok. Koszt: 1.000.000 zł.
- Lokalna inicjatywa budowy odcinka drogi ulicy Popławskiej wraz z odwodnieniem – opracowana przez inicjatorów dokumentacja i deklaracja udziału w wysokości 46.740 zł - będzie robiona w tym roku. Koszt 176.600 zł – wyliczył naczelnik.
Sporna i Podgórna to ostatnie ulice nieutwardzone na Młodzieniaszku. Znalazły się na liście. Utwardzona zostanie ulica Sybiraków (300.000 zł) i ostatnia łopatka na Rzgowskiej (150.000 zł).
Piaskowa ma być utwardzona w przyszłym roku, ale w tym powstanie już projekt budowy. Koszt: 700.000 zł. Na przebudowę wreszcie ma szanse Sienna. Koszt: 500.000 zł.
0 0
Podgórna od 20 lat apeluje o utwardzenie nawierzchni ,mając wszystkie media. Zostały dwie ulice które mają (szlakę ,kurz latem ,błoto cały rok po każdych opadach nie wspominając o dziurach) Wyrównanie to dla ZDiZM problem bo jak to twierdzą dłużej trwa dojazd niż wyrównywanie. TO PROSIMY WYKONAĆ NAM POWIERZCHNIĘ UTWARDZONĄ I PROBLEM ZNIKNIE. I Młodzieniaszek mielibyście Państwo z głowy.
0 0
Naczelnik zapomniał o ul. Bohaterów.
0 0
UL.Sybiraków jest az tak konieczna do utwardzenia ? w 85 % to komórki i garaże.
0 0
Jeśli już mowa o skrzyżowaniu Karniszewickiej i Wspólnej, to bardziej od odwodnienia niezbędna jest tam sygnalizacja świetlna. To cud, że nie doszło tam dotąd do żadnego poważniejszego wypadku, bo pędzące od strony Piątkowiska samochody wpadają z dużą prędkością na tamtejsze przejście dla pieszych.
0 0
Sygnalizacja świetlna nie jest panaceum. A jak komuś sprawia trudność pokonania skrzyżowania Wspólnej z Karniszewicką daję dobrą radę - niech odda prawo jazdy.
0 0
Car - jaki z ciebie mistrz kierownicy! Nie takie KOZAKI, wykładali się na tym skrzyżowaniu. Prawdopodobnie przejeżdżałeś przez to skrzyżowanie, może dwa razy i to po drodze z pierwszeństwem. "Hamuluj" człowieku - bądź obiektywny.
0 0
car masz racje, oburzony masz problem oddaj prawko
0 0
@Car,
Widać, że ani razu tamtędy nie przejeżdżałeś! Tu nie chodzi tylko o możliwość przejazdu (jadąc Karniszewicką w kierunku Torowej), co ułatwiłyby światła, tylko o samochody stojące dla własnej wygody pod delikatesami, które skutecznie zasłaniają widok jezdni od strony przejazdu kolejowego.
Tak więc wyluzuj chłopie z tymi kąśliwymi uwagami, bo w twym zapale do hejtu wątek ci się pomylił.
0 0
Zróbcie lepiej ul.Dolną ,są płyty i miedzy nimi duże przerwy a debile kierowcy i debile dostawcy!! jeżdżący tędy zapier*** ile mogą aż się domy mieszkańcom trzęsą i ściany pękają.