Poseł z Pabianic mówił o pilnej potrzebie budowy przejazdu na ul. Lutomierskiej, związanej z bezpieczeństwem mieszkańców Pabianic. Podreślił, że temat jest od dawna uciążliwy dla mieszkańców.
- Jak czytamy w materiałach dostarczonych przez Ministerstwo, jednym z bardzo istotnych priorytetów, oprócz poprawy bezpieczeństwa jest przy budowie dróg i modernizacji poprawa płynności ruchu, zarówno w ujęciu makro, jak i przepustowości sieci dróg krajowych oraz w skali mikro, czyli redukcji korków i zatłoczenia miejscowości - powiedział Krzysztof Habura.- Z taką sytuacją właśnie braku przepustowości i olbrzymią liczbą korków mamy do czynienia w Pabianicach. To jest miasto powiatowe w województwie łódzkim. Tam krzyżuje się droga DK 70 z linią kolejową numer 14. Ta linia kolejowa oddziela bardzo dużą dzielnicę miasta kilkunastotysięczną od centrum. W związku z faktem, że częstotliwość przejazdów kolejowych jest tam bardzo wysoka, a będzie jeszcze wyższa po uruchomieniu tunelu średnicowego w Łodzi i zwiększeniu liczby przejeżdżających pociągów łódzkiej kolei aglomeracyjnej.
Poseł opisał, że rogatki są zamykane co kilkanaście minut. Korki są kilkukilometrowe. Do Pabianic nie można wjechać, ani z nich wyjechać.
- Jest to droga, która prowadzi w kierunku Zgierza, a przede wszystkim oddziela tę dzielnicę, gdzie ludzie dowożą dzieci do szkół, dojeżdżają do pracy i załatwiają szereg ważnych spraw właśnie w centrum miasta. Władze Pabianic od wielu lat zabiegają o wybudowanie tam tunelu, co jest o tyle łatwiejsze, że tory są wyniesione kilka metrów w stosunku do poziomu drogi. Zatem wybudowanie tunelu nie jest tam tak kłopotliwe, jak gdyby te dwie drogi kolejowa i krajowa były w jednym poziomie - tłumaczył. - W tej chwili funkcjonuje ogłoszony przez PKP PLK projekt Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe. Alokacja środków na ten projekt to 861 milionów. Była dokumentacja przygotowana, ale GDDKiA nie przystąpiła do realizacji. Dokumentacja straciła swoją ważność, a to musi być dokumentacja wykonana przez generalną dyrekcję bądź PKP PLK.
Całe wystąpienie posła Habury można obejrzeć poniżej.
Komentarze do artykułu: Wniosek o przebudowę przejazdu na Lutomierskiej
Nasi internauci napisali 30 komentarzy
komentarz dodano: 2024-04-19 21:59:58
komentarz dodano: 2024-04-19 20:28:36
Ps. To ile tego technicznego zboża za pisu wjechało?… pryskanego pestycydami?…
komentarz dodano: 2024-04-19 20:07:28
Taki to Rudykundel
komentarz dodano: 2024-04-19 12:47:47
komentarz dodano: 2024-04-19 09:48:22
komentarz dodano: 2024-04-19 08:55:02
komentarz dodano: 2024-04-18 18:05:11
Ja nie posiłkuję się "wiedzą"z twoich lewackich szczujni, tylko czerpię ją z NIEZALEŻNEJ od obecnej "waadzy" prasy i z Internetu. Jedynie te źródła nam zostały jako wiarygodne, bo reszta cierpliwie, codziennie ogłupia takie lemingi jak ty. Na szczęście ja i wielu innych temu praniu mózgów się nie poddaje.
@Romek, długi to będą po tym Europejskim Wale (KPO) oddawać jeszcze twoje wnuki, bo prędzej czy później te środki zostaną przez obecną ekipę rządzącą roztrwonione bądź rozkradzione i w żadnych inwestycjach ich nawet nie zobaczysz. Najlepiej więc by było tych pieniędzy nie brać, ale ekipa Tfuska takiej gratki nie przepuści i zadłuży nas PO uszy.
komentarz dodano: 2024-04-18 14:47:00
komentarz dodano: 2024-04-18 07:01:25
Po drugie - zgłoś się do kilku lekarzy specjalistów!
€ po "7,43 ZŁOTE!!!" Potrafisz liczyć %? Bo UE pożycza państwom ze stopą zwrotu kredytu 3%!, a ty tu PiStolisz o komercyjnym, indywidualnym kredycie klienckim, dla każdego obywatela.
T45... do PiSbudy!
komentarz dodano: 2024-04-17 22:26:38
To dopiero jest WAŁ!!! Nie dość, że blokowano nam ten kredyt przez długie lata z powodu bzdurnego argumentu o braku praworządności w Polsce, to teraz jeszcze rżną nas na kursie, a Tfusk się na to zgadza!!!
Niech więc ci zwolennicy tej szajki, którzy jeszcze potrafią myśleć, sami sobie zadają pytanie, czy było o co walczyć.
komentarz dodano: 2024-04-17 21:59:50
komentarz dodano: 2024-04-17 09:59:06
komentarz dodano: 2024-04-17 08:03:25
Wolta godna Aleksandra Wielkiego, który jako pierwszy, rozwiązał "Węzeł Gordyjski"... przeciął go mieczem i wszedł do miasta ...
komentarz dodano: 2024-04-16 22:51:01
I taka to jest ta twoja "bezstronność".
komentarz dodano: 2024-04-16 19:22:30
komentarz dodano: 2024-04-16 15:25:15
komentarz dodano: 2024-04-16 13:41:41
komentarz dodano: 2024-04-16 13:10:56
komentarz dodano: 2024-04-16 09:46:45
komentarz dodano: 2024-04-16 08:17:50
Jak miawiał pan Hawranek - to sem ne wratii Tęskno ci za kolorową Dobrzynką, w kolorach barwiarni WEŁNY?, łomoty tkalni czułenkowych - przy Traugutta i potem hałas bezczułemkowych w POLANIE - dziś kauflad.Magazynów przędzy, dziś ESKULAP... Dobijasz stare, bawełniane cichy z PRLu, bo dziś nie masz co na siebie włożyć? Może pora na... Kilińskiego?
komentarz dodano: 2024-04-15 12:55:13
komentarz dodano: 2024-04-15 12:43:22
komentarz dodano: 2024-04-15 11:08:14
komentarz dodano: 2024-04-15 10:19:34
@TomWit, a czy ja neguję potrzebę budowy tego tunelu????
Ja tylko znając jak zły szeląg tę szajkę Tfuska mam WIELKIE wątpliwości, czy on wysupła jakiekolwiek pieniądze na tę inwestycję, o ile nie dostanie pieniędzy z Unii, skoro neguje tak ważne inwestycje, jak elektrownie atomowe czy Centralny Port Komunikacyjny!!! Nie bądź więc tak uczulony na moje wątpliwości, bo są oparte na realnych podstawach.
komentarz dodano: 2024-04-14 18:51:19
A za poprzedniej partii odszkodowanie były sowite?
Ten problem trzeba rozwiązać póki są na to duże szanse.
A coraz więcej osób przeprowadza się na obrzeża w tamte strony i uwierz korki będą coraz większe bo teraz każdy 18 latek musi mieć samochód i wtedy to będzie lament.
A tym bardziej po ukończeniu za 4 lata tunel średnicowego i pociągów kursujących co chwilę do Łodzi miasto stanie przy przejazdach.
komentarz dodano: 2024-04-14 12:14:37
komentarz dodano: 2024-04-14 11:35:03
komentarz dodano: 2024-04-14 08:26:13
komentarz dodano: 2024-04-14 07:09:43
komentarz dodano: 2024-04-13 21:02:33
Dużym problemem jest jednak to, że po obniżeniu ulicy sąsiednie zabudowania wybudowane na poziomie torów znajdą się na wzniesieniu. Konieczna wtedy będzie przebudowa istniejących wjazdów na posesje i wybudowanie dróg dojazdowych od tyłu, kosztem prywatnych działek. Już widzę "radość" mieszkających tam ludzi, bo KTO za to zapłaci i jakie będą odszkodowania za przymusowo przejęte grunty?