O co tyle szumu?
Akcja emitowanej w mediach reklamy dzieje się w studiu telewizyjnym. Uczestnicy spotkania oceniają, że promowany lek jest najlepszym specyfikiem przeciwwirusowym.
"Neosine Forte działa przeciwwirusowo. Wspomaga, podnosząc odporność, żeby infekcje nie wracały. To jedyne tabletki o podwójnej dawce" - wylicza zatrudniony w reklamie aktor.
W dalszej części reklamy pokazywane są opakowania leku, zestawioną z ilustracją wirusów. Według GIF, ilustrace te nawiązują do COVID-19. I to właśnie zdecydowało o wycofaniu reklamy.
"Reklama w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie" - ocenia główny inspektor.
Reklama została wycofana w trybie natychmiastowym.
Producent protestuje
Pabianicka firma nie zgadza się z decyzją inspektora i trybem postępowania wobec niej. W wydanym dla Polskiej Agencji Prasowej oświadczeniu zapewnia, że wniesie sprawę do sądu. Jej przedstawiciele tłumaczą, że treści w reklamie Neosine są oparte na wskazaniach do stosowania leku, zatwierdzonego przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych.
0 0
Suplementy od dawna oferowane przez Aflofarm nieraz kwaśno były przyjmowane przez specjalistów ze służby zdrowia, gdyż (w ich ocenie) nie mają takich właściwości, jakie są sugerowane w reklamach.
W czasie pandemii należało więc ze szczególną troską i uwagą podchodzić do treści przekazywanych społeczeństwu i nie należy się dziwić, że ta reklama została potraktowana z taką surowością.
0 0
tam gdzie zaczyna sie bełkot prawników kończy sie zdrowy rozsądek. Aflofarm za neosine szanuje bo faktycznie sie sprawdza ale za żerowanie na pandemi nich ich skrócą o głowę
0 0
Ludzie, proszę Was. Wirus w reklamie nie jest odzwierciedleniem sars-covid-2. Jest to graficzna interpretacja najprostszego i najłatwiej rozpoznawalnego kształtu jaki może przyjąć wirus. Jest ich więcej, ale ten jest w kanonie kultury przyjęty jaki symbol wirusa. Zaraz zaczną pozywać reklamy, które były lata przed pandemią i jakieś teorie spiskowe wymyślać. Dajcie spokój.