Zamknij

Reklama leku Neosine Forte, produktu pabianickiego Aflofarmu, nieetyczna. Tak stwierdził Główny Inspektorat…

08:54, 05.04.2020 Aktualizacja: 11:12, 05.04.2020
Skomentuj Aflofarm Farmacja Polska Aflofarm Farmacja Polska

O co tyle szumu?

Akcja emitowanej w mediach reklamy dzieje się w studiu telewizyjnym. Uczestnicy spotkania oceniają, że promowany lek jest najlepszym specyfikiem przeciwwirusowym.

"Neosine Forte działa przeciwwirusowo. Wspomaga, podnosząc odporność, żeby infekcje nie wracały. To jedyne tabletki o podwójnej dawce" - wylicza zatrudniony w reklamie aktor.

W dalszej części reklamy pokazywane są opakowania leku, zestawioną z ilustracją wirusów. Według GIF, ilustrace te nawiązują do COVID-19. I to właśnie zdecydowało o wycofaniu reklamy.

"Reklama w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie" - ocenia główny inspektor.

Reklama została wycofana w trybie natychmiastowym.

Producent protestuje

Pabianicka firma nie zgadza się z decyzją inspektora i trybem postępowania wobec niej. W wydanym dla Polskiej Agencji Prasowej oświadczeniu zapewnia, że wniesie sprawę do sądu. Jej przedstawiciele tłumaczą, że treści w reklamie Neosine są oparte na wskazaniach do stosowania leku, zatwierdzonego przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych.

(redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Tomek45Tomek45

0 0

Suplementy od dawna oferowane przez Aflofarm nieraz kwaśno były przyjmowane przez specjalistów ze służby zdrowia, gdyż (w ich ocenie) nie mają takich właściwości, jakie są sugerowane w reklamach.

W czasie pandemii należało więc ze szczególną troską i uwagą podchodzić do treści przekazywanych społeczeństwu i nie należy się dziwić, że ta reklama została potraktowana z taką surowością.

15:59, 05.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suzeme-ne-kumosuzeme-ne-kumo

0 0

tam gdzie zaczyna sie bełkot prawników kończy sie zdrowy rozsądek. Aflofarm za neosine szanuje bo faktycznie sie sprawdza ale za żerowanie na pandemi nich ich skrócą o głowę

08:55, 06.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aleksandra_KoziołAleksandra_Kozioł

0 0

Ludzie, proszę Was. Wirus w reklamie nie jest odzwierciedleniem sars-covid-2. Jest to graficzna interpretacja najprostszego i najłatwiej rozpoznawalnego kształtu jaki może przyjąć wirus. Jest ich więcej, ale ten jest w kanonie kultury przyjęty jaki symbol wirusa. Zaraz zaczną pozywać reklamy, które były lata przed pandemią i jakieś teorie spiskowe wymyślać. Dajcie spokój.

23:15, 02.07.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%