Zamknij

Na Fabryczny tylko z przesiadką

10:29, 26.03.2017 Aktualizacja: 10:40, 26.03.2017
Skomentuj Kamil Misiek Kamil Misiek

Dojazd z centrum Pabianic na dworzec Łódź Fabryczna zajmie nam 1 h 15 min - 1 h 20 min. Czeka nas podróż tramwajem "41" do Łodzi, a potem przesiadka w autobus albo kolejny tramwaj.

Od marca miało się to zmienić, bo na nowy dworzec miały nas zawieźć busy. Okazuje się jednak, że żaden z prywatnych przewoźników nie zgłosił zmiany trasy.

- Nie potrafię powiedzieć, czy będziemy realizować kursy na dworzec Fabryczny – przyznaje Paweł Biniecki z firmy Polmix, która realizuje kursy busów na trasie Łódź - Pabianice.  - Jest problem z przystankami po drodze.

Przewoźnik tłumaczy, że jadąc z Pabianic do Łodzi od przystanku Politechniki/Radwańska aż do dworca bus nie mógłby się zatrzymać na żadnym przystanku. A to, jak twierdzi Biniecki, się nie opłaca.

Do wakacji raczej więc na dworzec busem nie dojedziemy. Przewoźnicy mogą zmieniać rozkłady jazdy 4 razy w roku, co kwartał. Ostatnie zmiany zatwierdzono od 1 marca. Ci, którzy zgłoszą teraz chęć zmiany trasy, na decyzję poczekają do czerwca.

Dwóch kolejnych przewoźników: Adam Giercarz i MS Kris także przyznają, że bez pośredniego przystanku nie są chętni, by wydłużyć trasę.

- Nie możemy dostać przystanku przy Centralu. Mogą się tam zatrzymywać tylko autobusy nocne – mówi Krzysztof Giercarz z firmy MS Kris.

Sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Adam Giercarz zapewnia, że przewoźnicy walczą o dodatkowy przystanek przy Galerii Łódzkiej.

- Pracujemy nad tym intensywnie. Może dostaniemy zgodę – mówi.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

Tomek45Tomek45

0 0

Chcąc się niedawno wybrać do Warszawy ok. 5-tej rano, musiałem dojechać na dw. Fabryczny swoim samochodem i zostawić go (tradycyjnie) na parkingu przed dworcem.

Do stolicy nie pojechałem też pociągiem, bo podróż busem okazuje się być tańsza o ponad połowę.

12:27, 26.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prof_klosprof_klos

0 0

Dojazd w relacji Pabianice-Dworzec Ł. Fabryczna jeszcze kilka lat temu nie był żadnym problemem.

W relacji Pabianice/Szpital - Łódź Fabryczna co godzinę odjeżdżały "duże", nierzadko przegubowe autobusy PKS, przeplatanie co godzinę małymi busami PKS, co dawało takt 30 minutowy uzupełniany prywatnymi busami.

Podobnie na relacji Pabianice/os. "bugaj" - Łódź Fabryczna. PKS, jadący w szczycie nawet "na dwa" autobusy przegubowe, jeden za drugim, a do tego uzupełniające, liczne prywatne busy co kilka minut.

Zapytacie zatem - gdzież się nagle te busy podziały? Gdzie PKS?

Jakby się opłacało - jeździliby nadal. Tymczasem busów już prawie nie ma, bynajmniej nie tyle, co dawniej, PKS wyparował prawie całkowicie.

Gdzie podziali się pasażerowie? Odpowiedź jest prosta - znaczna część poszła tropem ekonomii - wspólny bilet aglomeracyjny, bądź bilet miesięczny na tramwaj - to kosztuje dużo, dużo mniej, niż codzienne kursy prywatnym busem. A czas przejazdu jest nieco dłuższy, lecz pozwala na jazdę po całej Łodzi "w kosztach". Inna część - głównie ta z Piasków - jeździ masowo Łódzką Koleją Aglomeracyjną. Niecały kwadrans i jesteśmy niemalże w centrum Łodzi. Szybko, wygodnie. Za trzy złote. Taniej, jak busem. Pozostali w wyniku "zwijania" się komunikacji prywatnej zainwestowali we własne "cztery kółka" i podążają codziennie dogodną dla pabianiczan trasą S14.

Gdyby zlikwidowano tramwaj i kolej - w mieście znowu pojawiłoby się pierdyliard prywatnych busów, przerobionych z pojazdów dostawczych, wożących za 4-5 złotych.

W zasadzie, gdy oddany do użytku zostanie podziemny tunel łączący stacje Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Kaliska, mega atrakcyjna może się okazać opcja zapewnienia bezpośredniego transportu w relacji os. "bugaj" - Dworzec Kolejowy i przesiadka w skomunikowany pociąg ŁKA, który w łącznym czasie podróży 15-17 minut zawiezie pabianiczan do ścisłego centrum Łodzi, a nawet dalej - na Widzew. ;)

No i tramwaj. Nowe torowiska, podniesiona prędkość, jeden bilet, niecałe 30 minut z "bugaju" i witamy na Piotrkowskiej...



I sam przyznać muszę, że obecny dojazd na Fabryczną jest niezbyt wygodny. Koleją do Kaliskiej, a dalej co? Dwie przesiadki MPK? Niezbyt. :/

13:11, 26.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CarCar

0 0

@prof klos, jak powstanie, a wiele wskazuje na to, że powstanie tunel łączący Kaliską z Fabryczną, to mieszkańcy Piasków, czyli także ja, będziemy mieli klawe połączenie :) A Bugaj? Cóż, nie trzeba było rozbudowywać miasta w dziwnym kierunku :)

21:19, 26.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRZEGORZMAREKGRZEGORZMAREK

0 0

"włodarze" tego miasta niech POdłożą łapki POd swoje tyłki i nadal nic nie robią w celu POprawy komunikacji Pabianic z Lodzią

22:26, 26.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ceecceec

0 0

Nie cierpię przesiadek :D

02:22, 27.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prof_klosprof_klos

0 0

Car, no ale wówczas założyć trzeba będzie synchronizowane połączenie autobusowe w relacji os. "bugaj" - Dworzec Kolejowy. Na "bugaju" obsłużyć wszystkie przystanki, a resztę miasta pokonać "pospiesznie". Wówczas będzie 10 minut - autobus - 15 minut - kolej - 3 minuty - bufor przesiadkowy. I nawet "bugaj" będzie miał mega szybkie połączenie z centrum Łodzi z grosze. ;)

17:48, 27.03.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%