Chętni do kierowania Biurem organizującym pracę radnych miejskich powinni złożyć (wymagane) dokumenty w ratuszu do 12 listopada, do godziny 12.00. Jakie? Między innymi list motywacyjny, ksero dokumentów poświadczających wykształcenie i staż pracy.

Czego się wymaga od kandydata? Powinien mieć polskie obywatelstwo, zdolności do czynności prawnych, nieposzlakowaną opinię, wykształcenie wyższe w kierunku prawa lub administracji, co najmniej 5–letni staż pracy i 2 lata na stanowisku kierowniczym, a także znajomość ustaw o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o ochronie informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych. Powinien też znać Kodeks postępowania administracyjnego. O wynagrodzeniu w ogłoszeniu nie ma mowy.

Bez konkursu i składania ofert obyło się przy zatrudnieniu w ratuszu dyrektora Kancelarii prezydenta miasta. Do tej pory, czyli do września 2024 roku nie wiedzieliśmy, że takie stanowisko w ratuszu jest. Okazało się, że przez całe lata „ogarniał” te obowiązki sekretarz miasta Paweł Rózga. 1 września tego roku prezydent Grzegorz Mackiewicz powierzył je człowiekowi z Urzędu Marszałkowskiego – Łukaszowi Stajudzie.

– Kierowanie kancelarią wyłączono z obowiązków sekretarza miasta – ujawnił prezydent Mackiewicz na V sesji RM. – Łukasz Stajuda zajmuje się także kwestią koordynacji funduszy zewnętrznych.

Kim jest nowy urzędnik?

Łukasz Stajuda – absolwent Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Marketingu i Zarządzania. Ukończył Executive Master of Business Administration (MBA) accredited by Apsley Business School – London. W latach 2019– 2022 dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi, instytucji pośredniczącej w udzielaniu dotacji z I i II osi priorytetowej

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020. A ostatnio dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2027, instytucji zarządzającej programem regionalnym w województwie łódzkim w perspektywie finansowej 2021–2027.