Zamknij

Drożej do Łodzi

08:54, 05.01.2010 Aktualizacja: 01:18, 14.06.2010
Skomentuj Kamińska Renata Kamińska Renata

Jak podaje nieoficjalna strona Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Pabianicach, od 1 stycznia  w tramwajach „P” kursujących po terenie Ksawerowa nie ma już biletów ulgowych. Takie bilety obowiązują jedynie wtedy, kiedy podróżujemy po Pabianicach. Poza miastem trzeba już kupić bilet normalny (czyli za 2,40 zł).

„Takie horrendalne porozumienie z MPK-Łódź zawarły w atmosferze tajemnicy władze Pabianic. Prezydenci Pabianic informowali w grudniu, że takie rozwiązanie jest brane pod uwagę, ale jeszcze niedawno nie było żadnych informacji na ten temat. 1 stycznia próżno szukać informacji o zmianie, zarówno na stronie przewoźnika, jak i na witrynie Urzędu Miasta. Pasażerowie o tym, że już nie mogą korzystać z biletów ulgowych w Ksawerowie, dowiedzieli się 1 stycznia w tramwajach, bez wcześniejszego uprzedzenia” – podaje portal mzk.er.pl.

Przyczyną zrezygnowania z biletów ulgowych na terenie Ksawerowa jest odstąpienie gminy Ksawerów od udziału w kosztach dopłat do biletów ulgowych. Do tej pory co miesiąc Pabianice wpłaciły 45.000 zł do kasy łódzkiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Teraz wpłacają mniej - 32.000 zł.

(redakcyjny zespół)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

AgnesAgnes

0 0

Ten tramwaj to jakas pomyłka...Takie rzeczy tylko w Polsce ;/;/;/

10:33, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Do Małego Skrętu? Akurat Mały Skręt to jest na granicy Ksawerowa i Łodzi.

10:44, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EdziulkaEdziulka

0 0

Czyli jadąc do Ikei płacę jako studentka: 1,20zł na Pabianice, 2,40zł na Ksawerów i 1,20zł za fragment Łodzi = 4,80zł. Na pewno ludzie będą korzystać z tramwaju jako połączenia do Łodzi. Ba! Nawet do Ksawerowa nie będzie się opłacać, bo w busie to 2,50zł średnio.

12:02, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpt_nemokpt_nemo

0 0

@ Edziulka: ale wiesz, były czasy gdy ekipy na łamach tego portalu rozpaczliwie przekonywały o konieczności posiadania trawaju przez Pabianice. Jedno jest pewne. W pewnym momencie busiarze przejmą rynek a tramwaj zdechnie śmiercią naturalną. A argumenty ekologiczno-sentymentalne ("tramwaj zawsze był", "na prąd to ekoterrorystyczny")są śmieszne jak dla mnie.

12:34, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Nie trzeba kupować osobnego biletu na Pabianice i Ksawerów. Wystarczy jeden, ale wyłącznie za 2,40 zł.

12:41, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Jeśli na linii tramwajowej obowiązuje chora taryfa, to co trzeba zrobić? :) Zmienić taryfę, czy tramwaj zlikwidować? :)

12:56, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpt_nemokpt_nemo

0 0

ale władze miasta wynegocjowały taką taryfę. Jeśli nic innego nie mogli zrobić to jak dla mnie wyjście jest jedno. Busem już jest szybciej i taniej. Do eudezet docierasz bez przesiadek przynejmniej.

13:02, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Cały czas jest negocjowana umowa z łódzkim ZDiT, wg dzisiejszego "Dziennika Łódzkiego", porozumienie ma być maksymalnie kwestią 3 miesięcy (oby!).

Wtedy bilet normalny na całą trasę do Łodzi będzie kosztował 3,60, a ulgowy 1,80. Migawka trasowana normalna - 56 zł, ulgowa - 28 zł (cała trasa!).

Też bez przesiadek.

Więc tego typu absurdalnych umów, jak ta obecna, nie można komentować "nic innego nie da się zrobić".

13:21, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpt_nemokpt_nemo

0 0

mnie chodzi o to, że umowa była pewno negocjowana "na odwal się" byle tylko tramwaj był i społeczeństwo było zadowolone.

14:13, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Ale to nie chodzi o to, żeby tramwaj był dla samego bycia, bo to nie jest eksponat, tylko ma służyć ludziom. Chodzi o to, żeby to miało ręce i nogi. A na razie nie ma ani rąk, ani nóg, ani nawet głowy.

14:18, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzKSzK

0 0

Przede wszystkim głowy...

14:58, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzesznikGrzesznik

0 0

Piszę w pełni świadom, że zaraz zostanie to usunięte:



TO JEST JAKIEŚ KURWA NIEPOROZUMIENIE!!!!!



Łódź rozwija się prężnie, będzie miała skrzyżowanie dwóch autostrad (pod strykowem), szybką kolej i dojazd do Warszawy w 27 minut. Ma Atlas Arene! A władze Pabianic robią wszystko aby nie można było tam dojechać.



To jest skandal!!!!!!!! SKANDAL!!!



Jak mnie kontroler zaczepi w tramwaju to po prostu PĘKNĘ ZE ŚMIECHU!!!!!

18:18, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VanngooVanngoo

0 0

Z czym wy ludzie macie problem, jak się komuś nie podoba to pokupujcie sobie samochody i po problemie.

20:12, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzKSzK

0 0

Masz odrobinę wyobraźni?

Jeśli wszyscy wsiedliby do samochodów to szybciej byłoby iść pieszo...

Wtedy też nie będzie problemu?



Po to cywilizowane miasta (do których Pabianice nie należą) organizują dobrą komunikację miejską, aby w ogóle dało się normalnie po nich poruszać.

20:25, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kpt_nemokpt_nemo

0 0

chyba pierwszy raz się muszę z tobą zgodzić SzK ;p

23:48, 05.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OktawiuszOktawiusz

0 0

Ja tam wolę rower. Niezawodny przez cały rok:) I tani w eksploatacji. I szybki w zestawienia z autkami i komunikacją czy podróżą pieszo:) I zdrowo:)

11:40, 06.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

teoteo

0 0

Też jestem zwolennikiem roweru, ale z tym całym rokiem to Oktawiusz chyba przesadził. Ja do pracy mam w jedną stronę 22 km i jak pogoda pozwala to z niego korzystam, ale nie widzę siebie dzisiaj jadącego do pracy.

Ale rozważam inny wariant: Samochodem do Ikei, samochód zostawić na parkingu i w 11. Z Bugaju (okolice Carrefoura) do Ikei jest ok 8 km. Przyjmując samochód spalający 8l/100km i cenę paliwa 4,5zl/l: ,08*8*4,5=2,88zł, czyli trochę więcej niż aktualny bilet, ale już samochód o mniejszym spalaniu, lub samochód na gaz i okazuje się, że dla jednej osoby z Bugaju (do tramwaju najpierw trzeba się dostać) korzystniej jest do Ikei jechać samochodem (jednej osobie!) niż tramwajem. Jesli dwie trzy osoby się dogadają to na co nam tramwaj.

Inna sprawa z tramwajem to to, że Ksawerów chętnie widzi tramwaj, ale niechętnie do niego się dorzuca, więc może taki abstrakcyjny pomysł zostawić ta linię i wybudować tramwaj przez Rypłutowice, a potem wzdłuż planowanej S14 bis

12:45, 06.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YaroYaro

0 0

Skoro Ksawerów nie chce płacić, to może powinni go włączyć do któregoś z większych braci. Brak ŁTR w dużej mierze także był udziałem Ksawerowa. Ad rem, czy nie można po prostu uruchomić tramwaju z Pabianic do Ozorkowa, przedłużając trasę linii z Ozorkowa do IKEA ? Bo kto jeździ obecnym P do Łodzi (poza IKEA) ?

00:19, 07.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzKSzK

0 0

Można, i niby Dychto tak chce zrobić.

Niby, bo z jednej strony mówi o wspólnym bilecie, i tramwaju 46A

a z drugiej negocjuje takie bzdury.



W dodatku w TEJEMMNICY PRZED MIESZKAŃCAMI, po cichu.

Czy to o czymś nie świadczy?

Na stronie UM zero informacji, tylko o jakichś pierdołach.

Mieszkańcy z niewiedzy płacą mandaty na jazdę na ulgowym.

06:56, 07.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hydraliskhydralisk

0 0

W ogóle mam taki mały apel do wszystkich - ostrzeżcie swoich znajomych o tym fakcie, bo dużo osób o tym nie wie, a kanary, mendy jedne - teraz jeżdżą ciągle po Ksawerowie i wlepiają pełno mandatów, wykorzystując niewiedze ludzi... Szczyt chamstwa po prostu.

12:57, 08.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka882mieszkanka882

0 0

Prezydent za wszelką cenę chce się pozbyć tramwaju, więc znalazł kolejny sposób: droższe bilety to mniej ludzi, mało ludzi, więc tramwaj jest niepotrzebny. Proste

23:20, 12.01.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%