W końcu jej zasięg jest niezwykle szeroki, a wykorzystanie możliwości na zapewnienie atrakcyjnej formy pozwala skutecznie zwrócić uwagę klienta w stronę danej marki. Według ekspertów reklama w telewizji jest skuteczna nie tylko wtedy, gdy zawiera silne środki perswazyjne.
Nasz mózg rejestruje wiele rzeczy poza swoją świadomością, a one i tak posiadają wpływ na podejmowane przez nas wybory. Dlatego nawet podświadomie obejrzana reklama lub zasłyszane hasło reklamowe są w stanie rzutować na nasze wybory. Jako że w reklamie telewizyjnej obraz łączy się z dźwiękiem, ten rodzaj promocji już poprzez swoją naturę należy do najbardziej skutecznych.
Jedne z najważniejszych czynników
Na temat reklam telewizyjnych przeprowadzono wiele badań, których głównym obiektem zainteresowania był ich faktyczny wpływ na postawę konsumentów. Od lat wskazuje się na decydują rolę czynnika związanego z wywoływanie emocji w odbiorcach. To często one posiadają decydujący głos podczas naszych wyborów w sklepie. W związku z tym, skuteczna reklama powinna oddziaływać na emocje, jednak liczą się nie tylko poruszające ujęcia. Istotnym jest także czynnik związany z nasyceniem poszczególnych scen widokami lub działaniami o charakterze emocjonalnym. Jeżeli ilość elementów wywołujących emocje będzie zbyt duża lub będą one zbyt intensywne, wtedy reklama może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Skuteczne reklamy nie wywołują jedynie pozytywnych emocji – lęk czy niepokój pozwalają również trafić do konsumenta. Tym bardziej, jeżeli w reklamie przedstawiony zostanie również sposób na rozwiązanie lub zapobiegnięcie sytuacji, która wzbudza takie negatywne odczucia.
Pozostałe funkcje reklamy telewizyjnej
Reklama w telewizji pełni kilka ważnych odrębnych funkcji, chociaż wszystkie sprowadzają się do jednego: przekonania klienta do zakupu danego produktu. W tym celu pośrednio lub bezpośrednio wykorzystuje się reklamy o charakterze:
a) informacyjnym – jej zadaniem jest zwiększenie świadomości odbiorców na temat istnienia danej marki,
b) wzmacniającym – wartościuje wybór klienta na tle innych, wskazuje na korzyści, jakie płyną z wybrania oferty danej marki,
c) pasywnym – gdy jest odpowiedzią na reklamę innej marki,
d) agresywnym – gdy sama stanowi wyzwanie dla innych firm działających na tym samym polu, co dana marka,
e) znaczeniowym – podkreśla pozycję marki na rynku, plasując ją wśród najlepszych, przypomina o doświadczeniu posiadanym przez daną firmę lub sukcesie rynkowym, jaki osiągnęła.
Pozytywne strony reklamy w telewizji
Promocja przeprowadzana za pomocą takich narzędzi jak np. film reklamowy należy do jednych z najbardziej efektywnych. W prosty sposób informuje klienta o ofercie danej marki, proponując mu zakup danej rzeczy wyraźnie i w atrakcyjnej formie. W końcu spoty reklamowe oglądane w telewizji są coraz bardziej interesujące i zawierają użyteczne informacje, a tym samym niosą realną wartość dla konsumenta. Ich ciekawa forma wizualna oraz dodanie odpowiedniej muzyki jest w stanie zawładnąć uwagą potencjalnych odbiorców. Dlatego ten rodzaj promocji będzie jeszcze długo wiódł prym pośród wszystkich innych metod na reklamę na tle innych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz