Przeczytaj nasz artykuł i poznaj potencjał narzędzia LivePrice.

Czy warto śledzić ceny?

Dynamika rynku e-commerce sprawia, że monitoring cen konkurencji jest bardzo ważnym aspektem prowadzenia działalności w sieci. Trzeba pamiętać o tym, że potencjalny kupujący ma w dzisiejszych czasach uproszczoną sposobność do sprawdzenia ceny danego produktu u wielu sprzedających jednocześnie.

Internauci korzystają z portalu Allegro, Amazon, Empik, porównywarki cen Ceneo oraz wyszukiwarki. Za pomocą kilku kliknięć mogą porównać oferty wielu e-sklepów. Co istotne, większość osób chce oszczędzać, a jak pokazują rozliczne raporty – atrakcyjna cena staje się często najważniejszym bodźcem zakupowym.

Polityka sztywnych cen opartych o wyliczenie ceny zakupu narzutu/marży nie sprawdzi się wśród setek konkurencyjnych ofert. Dlatego Ty (jako sprzedający), masz niejako obowiązek znać rynkowe stawki swojego asortymentu. Dzięki aplikacji możesz w łatwy sposób rozeznać się w cenach, jakie obowiązują w Twojej branży.

Gdzie warto obserwować ceny konkurentów?

Jeżeli zastanawiasz się, w jakim miejscu w sieci warto obserwować ceny swoich konkurentów, to odpowiedź jest prosta – najlepiej tam, gdzie prowadzisz sprzedaż lub bezpośrednio na ich e-sklepach.

Jeżeli masz własny sklep i wystawiasz ofertę na Ceneo i Allegro, to te dwa marketplace’y powinny być przez Ciebie obserwowane. Dzięki temu będziesz mógł nadawać konkurencyjne stawki na produktach, które oferujesz  w sieci. Zabieg pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż, maksymalizować zyski i zwiększać rozpoznawalność Twojej marki.

Jak monitorować ceny w e-commerce?

Ceny w e-commerce możesz śledzić ręcznie lub automatycznie. Oczywiście, to jaki sposób wybierzesz, zależy od tego, jakim budżetem, czasem i asortymentem dysponujesz.

  • Ręczny monitoring cen – polega wpisywaniu do wyszukiwarki danego marketplace’u produktów i zbieraniu ich, celem wyliczenia odpowiedniej dla portalu stawki. Manualne sprawdzanie cen jest czasochłonne, narażone na ryzyko błędu… ale darmowe. Jeżeli masz bardzo mały asortyment i nie sprzedajesz na wielu portalach jednocześnie, to możesz pokusić się o samodzielne sprawdzanie stawek. Natomiast zawsze też możesz wypróbować kolejny sposób.
  • Automatyczny monitoring cen – jeżeli chcesz sprawdzać ceny konkurentów skutecznie i automatycznie, koniecznie wypróbuj system LivePrice. Narzędzie do śledzenia konkurentów pozwoli Ci zyskać dane z zakresu nadawanych przez nich stawek (na wskazanych przez Ciebie portalach). Możesz obserwować swoją bezpośrednią konkurencję na Allegro (monitoring cen Allegro), Ceneo, Empiku lub wybranych e-sklepach innych sprzedających. Dane zbierane przez system LivePrice mogą być aktualizowane tak często, jak tego potrzebujesz.

Jak parować dane do monitoringu?

Chcesz monitorować konkurencję w sieci? Musisz wiedzieć jak ją odnaleźć. Parowanie produktów może odbywać się na bazie:

  • EANu
  • Kodu producenta
  • Frazie
  • Kart ID danego portalu

LivePrice umożliwia Ci dokładną penetrację rynku. System samoczynnie zbiera konkurencję na bazie EANu i kart ID, natomiast umożliwia Ci również dodawanie oferentów wedle pozostałych parametrów.

Efekt monitoringu cen

Jeżeli manualnie sprawdzasz stawki oferentów, to oczywiście efektem Twojego działania może być zmiana cen swoich produktów. Natomiast jeżeli monitoring cen w sieci prowadzisz za pośrednictwem dedykowanej aplikacji, możesz połączyć go z automatyzacją cen lub otrzymywać dedykowane raporty sprzedażowe.

Automatyzacja cen z LivePrice to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży w sieci. System może samoczynnie wyliczać i nadawać optymalne ceny w miejsce, które wybierzesz (do CMS’u, ERP’a, bezpośrednio do portalu). Oczywiście system bazuje nie tylko na obserwacji otoczenia, ale również nadanych przez Ciebie parametrów – ceny minimalnej i kroku cenowego. Dzięki temu masz pewność, że nie sprzedasz produktów w kwocie, która nie jest rentowana dla Twojego biznesu.

Jeżeli chcesz wypróbować system LivePrice, masz możliwość uzyskać dostęp do 14-dniowego, bezpłatnego demo. Skontaktuj się z naszym zespołem!