Są to zdjęcia, które zachęcają odbiorców do dokonania zakupu. Muszą spełniać wszystkie normy związane z techniczną stroną fotografii. Wymagają niezwykle szczegółowej obróbki. Bardzo istotne jest także wyposażenie studia. Poniżej umieszczono wszystkie najważniejsze informacje na ten temat.
Zdjęcia produktowe - element promocji marki
Fotografia produktowa to prosty sposób na to, aby podnieść znaczenie marki na rynku. Dzięki fachowo wykonanym zdjęciom produktów nasza marka zacznie być o wiele lepiej postrzegana przez odbiorców. Dodatkowym plusem jest fakt, że za ich pomocą można lepiej przedstawić dany towar. W przypadku np. odzieży istnieje możliwość zatuszowania drobnych zagnieceń materiału. Jest to szczególnie ważne w przypadku towarów, które lepiej prezentują się w rzeczywistości, niż na zdjęciu. Chyba każdy z nas miał do czynienia z produktem, który po sfotografowaniu wyglądał po prostu niechlujnie i nieciekawie. Takie zdjęcia z pewnością nie zachęcą do dokonania zakupu.
Fotografie produktowe mają być estetyczne pod względem wizualnym. Nie chodzi o to, aby oszukiwać klienta, jednak towar musi być przedstawiony z najlepszej strony. Na zdjęciach nie mogą znajdować się cienie, czy też tzw. plamy słoneczne (światło odbite np. od metalowych powierzchni tworzy białą plamę).
Fotografia produktowa - wyposażenie
Fotografie produktowe można wykonywać samodzielnie, o ile posiadamy niezbędne wyposażenie. Stworzenie domowego studia nie wymaga zbyt dużego nakładu finansowego. Wszystko zależy od stopnia zaawansowania.
1. Tło - jest to zdecydowanie obowiązkowy element. Najlepiej sprawdza się białe tło, które łatwo rozświetlić. Dodatkowym plusem jest to, że wygląda ono bardzo schludnie i czysto. Tło można stworzyć ze zwykłego arkuszu papieru. Najlepiej, aby był on gruby i sztywny. Dobrze jest, jeśli nie jest matowy. Arkusz białego papieru kupimy w niemal każdym sklepie papierniczym. W przypadku, gdy fotografujemy niewielkie przedmioty, możemy wykorzystać np. prostokątną podkładkę pod talerze (odwróconą na niezadrukowaną stronę). Jest to koszt zaledwie kilku złotych. Warto wiedzieć, że tło fotograficzne kupimy w sklepach internetowych za około kilkadziesiąt złotych. To gotowe rozwiązanie, które jednocześnie nie jest zbyt drogie.
2. Namiot bezcieniowy - umieszczany jest pomiędzy fotografowanym przedmiotem, a źródłem światła. Za oryginalny namiot zapłacimy około 100 zł (często dużo mniej). Oczywiście możemy wykazać się kreatywnością, rozwieszając np. płachtę białego (niezbyt grubego) materiału. W warunkach domowych taka opcja się sprawdzi, jednak jest mało komfortowa.
3. Stół bezcieniowy - zakup w profesjonalnym sklepie fotograficznym jest niestety dość drogi. Alternatywą jest zakup np. pojemnika wykonanego z mlecznego tworzywa sztucznego lub z szkła akrylowego. Oczywiście dotyczy to wyłącznie studia domowego.
4. Lampy - światło odgrywa ogromną rolę podczas fotografowania. Możemy zakupić studyjne lampy, jednak jest to dość duża inwestycja. Często wystarczające okazują się zwykłe lampy biurkowe, które wyposażymy w specjalne żarówki fotograficzne (stanowią one mocniejsze źródło światła, niż standardowe żarówki).
5. Blenda - służy do odbijania światła. Cena zależy od jakości. Dostępne są blendy za kilkadziesiąt złotych, a nawet kilkaset.
Komentarze do artykułu: Czym jest fotografia produktowa?
Nasi internauci napisali 0 komentarzy