Zamknij

Spójność wizerunku marki – jak materiały drukowane wspierają identyfikację wizualną biznesu

Artykuł sponsorowany 16:53, 22.09.2025 Aktualizacja: 16:53, 22.09.2025
Skomentuj . .

Identyfikacja wizualna marki jest szalenie istotnym aspektem budowania jej wizerunku – w świecie, w którym odbiorca bombardowany jest ogromną ilością komunikatów reklamowych, spójność sprawia, że zostajesz zapamiętany. Jak to zrobić? 

Kalendarze reklamowe i inne materiały jako nośniki

Jednym z elementów skutecznej ekspozycji reklamowej jest sprawienie, by dotarła ona nie tylko do dużego grona odbiorców, ale także pojawiała się wielokrotnie. Pomaga w tym klasyczna forma reklamy drukowanej, tyle że wykorzystująca aspekt praktyczny, który sprawia, że odbiorca mimochodem obcuje z reklamą przez długi czas.

Przykładem są kalendarze reklamowe z Twoim logo, z Twoimi barwami, zgodne z księgą znaku i estetyczne. Taki gadżet jest praktyczny, wisi na ścianie, stoi na biurku i dzień w dzień przez okrągły rok eksponuje Twoją markę – jak inaczej miałoby się osiągnąć tak długotrwały efekt ekspozycji?

Ulotki i katalogi – spójny język komunikacji wizualnej

Kolejny aspekt budowania spójności wizualnej to dbanie o to, by wszystkie materiały – i cyfrowe, i drukowane – miały te same fonty, spójną kolorystykę, podobny wydźwięk i przyciągające uwagę elementy. Jeżeli decydujesz się więc na ulotki reklamowe, upewnij się, że używasz w nich tych samych fontów i barw, jakie stosujesz na swojej stronie internetowej.

Ulotka jest szybkim i relatywnie minimalistycznym nośnikiem oferty, ale aby nie trafiła do kosza, powinna przedstawiać jakąś wartość, nie tylko tę informacyjną. Stwórz więc model rabatowy w oparciu o kod podany na ulotce albo inną formę promocji, która zachęci odbiorcę do wzięcia ulotki, zapoznania się z jej treścią i dokonania konwersji.

Dobrze jest zaprojektować ją tak, by już w pierwszym kontakcie było widać, że jest to materiał reklamowy Twojej firmy. Podobnie mogą sprawdzić się katalogi spójne kolorystycznie i treściowo z tym, co oferujesz w sieci. Będzie to możliwość analogowego zapoznania się z ofertą, bez konieczności oczekiwania, aż reklama digitalowa zadziała i użytkownik trafi na Twoją stronę.

Drukarnia to partner w dbaniu o wizerunek

Warto mieć partnera, który pomoże Ci zadbać o spójność. Najlepiej jest więc zdecydować się na współpracę z jedną marką – drukarnia internetowa Openprint.pl to gwarancja tego, że Twoje materiały będą zawsze tej samej, powtarzalnej, wysokiej jakości. Łatwiej też będzie Ci zarządzać nowymi treściami zleconymi do druku – brak rozbieżności w odcieniach, ten sam papier, te same projekty, tak bardzo istotne w budowaniu spójności.

Omawiana spójność i konsekwencja gwarantuje brak chaosu i dysonansu poznawczego – w dzisiejszym świecie ważne jest to, by klient od razu wiedział, z którą marką ma do czynienia, co spowoduje, że po czasie zostanie ona trwale zapamiętana.

Zielony kolor, wyrazisty font, pochylona, złota czcionka – to na pewno coś od marki X! Tego typu myślenie powinno przyświecać Ci przy dbaniu o wizualną spójność. Powodzenia na rynku!

 

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%