Zamknij

Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia

. 12:41, 30.07.2025 Aktualizacja: 12:45, 30.07.2025
Skomentuj red. red.

Od 1 sierpnia tramwaj 41 na skróconej trasie do Łodzi, a autobus MZK nr 265 z przystankami „na żądanie”.

W związku z pracami na ul. Pabianickiej przy ul. Wólczańskiej w Łodzi, w sobotę 2 sierpnia i niedzielę 3 sierpnia tramwaje linii 41 będą kursować na skróconej trasie Pabianice Wiejska – Łódź Chocianowice IKEA. Na trasie IKEA – pl. Niepodległości będą kursować autobusy linii zastępczej Z11.

Piątek 1 sierpnia: kurs z Pabianic o godz. 22:32 będzie skrócony do ronda Lotników Lwowskich. Pozostałe kursy będą wykonywane bez zmian.

W sobotę 2 sierpnia i niedzielę 3 sierpnia przez cały dzień tramwaje linii 41 będą kursować na skróconej trasie Pabianice Wiejska – Łódź Chocianowice IKEA.

Na trasie Chocianowice IKEA – Pabianicka – pl. Niepodległości będą kursować autobusy linii zastępczej Z11, z częstotliwością co 15 minut.

Uwaga podróżujący autobusami 265!

Od piątku 1 sierpnia nastąpi zmiana charakteru wybranych przystanków linii 265 ze stałych w warunkowe (na żądanie). Dotyczy to czterech przystanków w kierunku Pawlikowic: Jutrzkowicka / Pogodna, Bychlew / szkoła, Bychlew / sklep i Jadwinin oraz czterech w kierunku Pabianic: Jadwinin / skrzyżowanie, Bychlew / PKS, Bychlew 16 i Jutrzkowicka 130.

Jednocześnie czas przejazdu w dni powszednie poza godzinami szczytu oraz w soboty i niedziele ulegnie skróceniu o 1 minutę. Godziny odjazdów z krańcówek nie zmieniają się.

W strefie podmiejskiej przystankami stałymi na linii 265 pozostają bez zmian przystanki: Dłutów, Dłutów Pabianicka / Polna, Dłutów Pabianicka / Łąkowa, Huta Dłutowska oraz Pawlikowice.

Aby wysiąść na przystanku na żądanie, wystarczy nacisnąć przycisk „STOP” z wyprzedzeniem. Aby wsiąść, wystarczy oczekiwać na przystanku w widocznym miejscu. Przystanki na żądanie oznaczone są symbolem „NŻ” w rozkładzie jazdy. Dodatkowo w autobusach pojawia się informacja wizualna i dźwiękowa.

Przystanki na żądanie niosą ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim pozwalają na płynniejszy i szybszy przebieg kursów – autobus zatrzymuje się tylko tam, gdzie faktycznie wsiadają lub wysiadają podróżni, co minimalizuje zbędne postoje. Dzięki temu pasażerowie dojeżdżają na miejsce nieco szybciej, a w dłuższej perspektywie spada zużycie paliwa i emisja spalin, zmniejsza się także zużycie elementów układu hamulcowego. Dodatkowo zmniejsza się hałas w rejonie przystanków.

 

 

(.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%