Zamknij

Do końca 2029 roku tunel pod przejazdem kolejowym ma być gotowy

13:44, 13.01.2025 Aktualizacja: 18:12, 13.01.2025
Skomentuj gg gg

O bezpieczny przejazd przez tory kolejowe na ulicy Lutomierskiej pabianiczanie walczą od dziesięcioleci. Zwiększony ruch na szkalu kolejowym utrudnił życie mieszkańcom Zatorza, którzy w długich kolejkach czekają na wolny przejazd.

Za tunelem pod torami lobbowali w Sejmie i ministerstwach politycy z naszego regionu. Niestety, w grudniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe SA stwierdziły, że nie mają w planach budowy przejazdu pod torami kolejowymi na ul. Lutomierskiej. 

– Bądźmy dobrej myśli. Staramy się, by został zbudowany – uspokajał poseł Krzysztof Habura, który „bezkolizyjny przejazd na Lutomierskiej” zapisał w swoich zobowiązaniach przed wyborami do Sejmu.

Habura włączył w te starania koleżankę z ław sejmowych, posłankę Jolantę Ziębę-Gzik. 8 stycznia oboje przekazali dobrą wiadomość. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podpisał program inwestycji dla DK71 w Pabianicach.

– To duży krok na drodze do wybudowania dwupoziomego, bezkolizyjnego skrzyżowania, przez które będzie można wjechać i wyjechać z Pabianic – mówił poseł Habura.

Dziś (13 stycznia) na przystanku kolejowym PKP Pabianice Północ zwołano konferencję prasową, na której posłowie potwierdzili dobrą wiadomość dla Pabianic. Obecni byli również: Marcin Amróz - dyrektor łodzkiego oddziału GDDKiA, Witold Stępień - członek Rady Nadzorczej PKP PLK oraz starosta pabianicki Arkadiusz Jaksa, prezydent Grzegorz Mackiewicz i wiceprezydent Dawid Zakrzewski, a takze wójt gminy Pabianice Marcin Wieczorek. Wszyscy zapewniali, że to "dobry dzień dla Pabianic".

We współpracy PKP Polskie Linie Kolejowe SA z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad ma powstać nowoczesny tunel pod torami kolejowymi – bezpieczne i bezkolizyjne skrzyżowanie. Przebudowany zostanie odcinek ul. Lutomierskiej o długości 570 m, w tym skrzyżowanie z ul. Karniszewicką.

– Powstanie tunel pod przejazdem, ale też drogi dojazdowe i chodniki – mówiła posłanka Jolanta Zięba-Gzik. – Inwestycja ma kosztować 37 mln zł.

– Jesteśmy gotowi, by złożyć wniosek o dofinansowanie. Trzeba go złożyć do 8 lutego. Jeśli otrzymamy pieniądze, to ruszamy z kolejnymi działaniami – informował Marcin Amróz, dyrektor łódzkiego oddziału GDDKiA. – Ogłosimy przetarg, ruszą prace projektowe i budowlane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Harmonogram przewiduje zakończenie prac do końca 2029 roku.

Szacunkowy jej koszt (na poziomie cen z II kwartału 2024 roku) to 36.847.358 zł. Będzie współfinansowana z budżetu państwa i Krajowego Programu Kolejowego.

Przeczytaj także:

https://www.zyciepabianic.pl/informacje/historia/przejazd-smierci-tutaj-od-stu-lat-gina-pabianiczanie-a-tunelu-pod-torami-wciaz-nie-ma.html

(Grażyna Grabowska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%