W Pabianicach podróżni korzystają już z efektów prac. Jest wyższy (drugi) peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Będą tu jeszcze wiaty i ławki.
Zobacz też: Wielkie zmiany na dworcu PKP
Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody. Zamontowano trzy windy, którymi będą mogły poruszać się osoby niepełnosprawne, pasażerowie z cięższymi bagażami, wózkami lub rowerami.
Wewnątrz przejścia trwają ostatnie prace wykończeniowe. Przejście z windami zostanie udostępnione podróżnym na początku września. Jednocześnie zlikwidowane zostanie tymczasowe przejście w poziomie szyn.
A co z peronem pierwszym? Jego przebudowy projekt nie zakłada.
- Obsługa pasażerska będzie realizowana tylko z peronu drugiego – wyjaśnia dyrektor projektu Beata Rutkowska.
W Pabianicach wykonawca zmodernizował już tory i sieć trakcyjną, ułożył 10 nowych rozjazdów, wybudował przejście podziemne, peron oraz unowocześnił system sterowania. Jest wygodniej, a do tego skróci się podróż.
- Pociągi pasażerskie będą mogły osiągać tu maksymalną prędkość do 120 kilometrów na godzinę. Skróci to podróż na odcinku od Zduńskiej Woli do Łodzi o 15 minut – dodaje dyrektor.
Na szlakach Łódź Lublinek – Pabianice i Zduńska Wola – Dobroń zmodernizowane są już oba tory i sieć trakcyjna. Ułożono łącznie ok. 58 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów i 3 wiadukty. Zmodernizowano 15 przejazdów kolejowo-drogowych.
Obecnie prace obejmują odcinek Łódź Kaliska – Łódź Lublinek wraz ze stacją w Lublinku oraz Pabianice - Dobroń. Zdemontowano już szyny i podkłady. Postępuje układnie nowego toru. W kolejnym etapie roboty przeniosą się na drugi tor. Te zakończą się jeszcze do końca tego roku.
Zasadnicze prace ważne dla ruchu pociągów zostaną wykonane do grudnia 2020 r. Zakończenie inwestycji nastąpi w połowie 2021 roku.
Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387.000.000 zł netto jest w 65% współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
0 0
czyktoś wie ,rozumie o co chodzi z tym pierwszym peronem przy budynku dworca ??? co dalej z tym bedzie robione i czy będzie ???
0 0
Cieszy remont dworca ALE: Wizualizacja dworca pokazywała, ze peron 1 też będzie remontowany. W realu pozostał bez zmian. I jak można przeczytać w artykule projekt nie zakłada jego przebudowy. Ciekawe na jakiej podstawie wizualizacje prezentowane w Internecie jednak ukazywały jego remont. Stacja Pabianice w sumie straciła dwa tory (było 6 są 4 i do tego tor przy peronie 1 jak i peron 1 pozostawiono w stanie zużytym i nie przystającym do wyremontowanej reszty). Ciekawy czy po następnym remoncie pozostaną tylko dwa tory przelotowe...:).
0 0
Obsługa pasażerska będzie realizowana tylko z peronu drugiego – wyjaśnia dyrektor projektu Beata Rutkowska. Peron pierwszy jak i tor przy nim, nie będzie więc modernizowany.
0 0
Tak więc peron 1 i tor pozostanie w niezmiennym stanie. Przejedzie po nim może czasem pociąg towarowy ale z racji fatalnego stanu toru może się wykoleić i wtedy narozrabia na stacji. Odpukać. Dla towarowych pozostaje jeden tor bocznicowy. A można było z okazji POWAŻNEGO remontu i przeznaczeniu znacznych środków na tą inwestycję zaprojektować na wzór układu torowego Łodzi Kaliskiej, tor dla przelotowych towarowych umieszczając go pomiędzy torem przy peronie 1 a torem przy peronie 2. Obecnie jest tam za mało miejsca ale te tory są odsunięte od siebie i gdyby przesunąć całość w kierunku działek (było wystarczająco miejsca) zmieścił by się bez problemu + ogrodzić siatką aby nikt nie skakał przez tory. Niestety plany były inne.
0 0
Pani dyrektor projektu Beata Rutkowska deklarowała, że "Obsługa pasażerska będzie realizowana tylko z peronu drugiego". Tymczasem byłem dziś na dworcu (15-09-2020 r.) i z toru 4 przy peronie pierwszym odjechał pociąg do Poznania (EN-57)...:). Oczywiści jest to sytuacja przejściowa z racji trwającego dalej remontu (tor 1 i 3 były wyłączone z ruchu, trakcja uziemiona, prace na sieci na wyjeździe z Pabianic w kierunku Łasku). Tor 4 przy peronie 1 jak i peron nie zostały uwzględnione w projekcie remontu ale wymieniono częściowo podkłady + odcinki szyn + wymiana zwrotnicy + napęd + sygnalizacja manewrowa + zdalne napędy wykolejnic na torach 6 i 8 jeszcze chyba nie uruchomione bo skład SM-42 + wagony z tłuczniem musiały wycofać aż po elewator aby wjechać na tor 4 i potem na remontowany szlak . Z tego wynika, ze zawsze winno się planować modernizację z marginesem rezerwy. Nie wykorzystywany na co dzień peron/tor staje się niezbędny w momencie awarii składu zajmującego gł. tor. Zerwania sieci trakcyjnej przez: czy to uszkodzony pantograf czy wichurę lub z powodu remontu zwrotnicy/pękniętego odc. szyny itp.itd.etc. Podobnie gdy węzeł drogowy ma wszystkie kierunki zjazdów/wjazdów, wykonane i czynne zawsze można wykorzystać go do wytyczenia objazdu z dowolnej przyczyny. Wykonany nie pełnym zakresie, nie może być użyte w przypadku awarii etc. Tak duża inwestycja kolejowa powinna być zaprojektowana kompleksowo z marginesem zapasu na nieprzewidziane sytuacje.