Zamknij

Zbudują kolejny odcinek drogi rowerowej. Śluza już niepotrzebna?

Magdalena Kosińska 19:00, 12.09.2018 Aktualizacja: 23:28, 26.09.2025
Skomentuj Kamil Misiek Kamil Misiek

Budowa dróg rowerowych w mieście idzie etapami. Kawałek po kawałku rowerzyści dostają kolejne odcinki do użytkowania. Następne zmiany przed nami, mimo że nie wszyscy jeszcze zdążyli się przyzwyczaić do zmienionej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic „Grota” Roweckiego i Bugaj. Świadczy o tym choćby zamieszanie ze strzałką na sygnalizatorze, którą w maju tego roku policja nakazała Starostwu zakryć lub zdjąć (pisaliśmy o tym TUTAJ). Miała być wyłączona, a mimo to nadal wprowadza w błąd kierowców. Choć może się jednak za chwilę okazać, że na nowo będzie przydatna. Bo istniejąca z nią w sprzeczności śluza będzie już niepotrzebna. Jak to możliwe?

Starostwo powiatowe ogłosiło przetarg na wykonanie kolejnego odcinka ścieżki rowerowej. Ten ma prowadzić do Bulwarów. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę istniejącego ciągu pieszego na długości 118 m, za skrzyżowaniem z ul. Bugaj w kierunku ul. Kilińskiego (poszerzenie z 2,5 m do 3 m) oraz budowę ścieżki rowerowej na długości 91 m (szer. 2 m o nawierzchni bitumicznej na długości). Do tego zostaną wykonane przejazdy dla rowerów, w tym także przy przejściu dla pieszych, za śluzą rowerową.

Oznacza to, że rowerzysta chcący przejechać na drugą stronę ulicy, choćby po to, by dalej kontynuować jazdę ulicą Bugaj już jezdnią, nie będzie musiał zsiadać z roweru. Istnienie śluzy rowerowej wówczas straci sens.

Ten projekt wprowadza zmiany w obecnym układzie, ale może okazać się znacznie bezpieczniejszy i mniej problematyczny zarówno dla rowerzystów, jak i kierowców.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jeszcze w tym roku uda nam się zbudować kolejny odcinek drogi rowerowej – mówi Arkadiusz Jaksa, radny powiatowy. - Bo docelowo chcemy doprowadzić ją do ulicy Kilińskiego, gdzie połączy się ze ścieżką, którą wybuduje Urząd Marszałkowski (o przebudowie Kilińskiego przeczytasz TUTAJ).

Jednak zanim to doskonałe połączenie dróg rowerowych dojdzie do skutku, kierowcy i rowerzyści muszą uważać. Póki co, ścieżka rowerowa będzie kończyła się przy Bulwarach. Zatem rowerzyści planujący kontynuować jazdę prosto, będą musieli zjechać na jezdnię. Tu, gdzie będzie się kończyć droga rowerowa, wymalowane będzie przejście dla pieszych. Obniżony krawężnik w tym miejscu, jak i przy przejazdach dla rowerów, ma ułatwić cyklistom zjazd.

Termin składania ofert wykonawców upływa 26 września o godz. 12.00.

(Magdalena Kosińska)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

abra129abra129

0 0

Te ścieżki rowerowe w Pabianicach są budowane bez jakiegoś szerszego spojrzenia . Kawałki ścieżek tu i tam pojawiające się bez ładu i składu na wariata aby było .

10:08, 13.09.2018
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelnik1980czytelnik1980

0 0

po Bugaju śmiga się już rowerem aż miło. jednak rower to nie tylko źródło rekreacji ale dla wielu ludzi dojazd do pracy. pora na Centrum!

14:37, 13.09.2018
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

20stycznia20stycznia

0 0

Korzystam ze ścieżek i trzymam kciuki za kolejne odcinki. Na razie jest kilka odcinków ale jeżeli jest jakiś pomysł to myślę, że etapami w końcu utworzą jakąś całość :) asfaltowe odcinki wzdłuż Nawrockiego i Roweckiego są obłędne :) Marzy mi się wydzielenie drogi dla rowerów wzdłuż Zamkowej - okolice "jamnika" do ul. Zielonej. Chodnik jest bardzo szeroki więc wystarczyłby znak C-16/C-13. Nie ma potrzeby dodatkowych inwestycji, rowerzystom by pomogło, a pieszym nie ograniczyłoby ruchu. Prośba do Redakcji, by przekazała pomysł zarządcy drogi.

18:02, 13.09.2018
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja_arekja_arek

0 0

Master plan dla dróg rowerowych istnieje. Obejmuje całe miasto, w tym Centrum i Piaski (Piaski wychodzą na nim chyba najlepiej). To co widać to są jego początki, bo od czegoś trzeba zacząć. W planach jest blisko 14 km dróg rowerowych. Drogi rowerowe mają zapewnić bezpieczeństwo i komfort. Ich budowa to myślenie o osobach, które chcą używać roweru jako codziennego środka lokomocji. Bez infrastruktury rowerowej nie ma warunków aby rower był naturalnym sposobem przemieszczania się w ramach "codziennej ścieżki życia". To jest sprężenie zwrotne. Jest infrastruktura rowerowa, są ludzie używający rowery na co dzień. To jest proste, jeżdżenie rowerem jest proste - i o to w tym chodzi.

22:29, 13.09.2018
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%