Uczestnikom towarzyszyło 4 nauczycieli. Byli to nauczyciele j. angielskiego i przedmiotów zawodowych, dbali oni o prawidłowy przebieg praktyk oraz opiekowali się młodzieżą w czasie wolnym.
Wszyscy zostali zakwaterowani w rezydencji Fernando de los Rios, która oferowała dostęp do basenu, boisk sportowych (koszykówka, siatkówka, piłka nożna), siłowni i grilla.
Praktyki odbywały się w hiszpańskich firmach, zgodnie z nauczanym zawodem. Uczestnicy mobilności pogłębili oraz nabyli nowe umiejętności i kompetencje zawodowe. Analitycy-badali reakcję szczurów i myszy na podawane lekarstwa, informatycy zajmowali się tworzeniem i administrowaniem stron internetowych i baz danych, graficy- projektowali i obrabiali cyfrowo m. in. banery, katalogi, zaproszenia i dyplomy. Technolodzy żywności pracowali w firmie cateringowej zajmując się produkcją wyrobów spożywczych, natomiast technicy ochrony środowiska planowali i realizowali zadania związane z ochroną środowiska m. in. utrzymując w wymaganym stanie technicznym tereny zielone.
Opinie uczniów:
Kacper(ochrona środowiska): “Ten wyjazd pozwolił mi na używanie języka angielskiego w naturalnych sytuacjach - w pracy, w restauracjach i sklepach. Dotychczas nie miałem takiej okazji. Nie myślę o gramatyce i radzę sobie nieźle.”
Maciej (elektryk): “W pracy robiliśmy to, co po ukończeniu szkoły będzie częścią naszego zawodu - montowaliśmy np. gniazda elektryczne oraz kostki na przewody.”
Martyna i Gabrysia, przyszli graficy tak opisywały swoje obowiązki: “Zajmowałyśmy się głównie przetwarzaniem zdjęć w programie Photoshop, tworzyłyśmy animacje ze zdjęć figurek 3D, które zostały wykorzystane w promocji firm.”
Daria (technik technologii żywności): “Firma, w której odbywałam praktyki zajmowała się cateringiem. Przygotowywaliśmy różne produkty spożywcze np. małe hamburgery, które były przesyłane do innych miejsc i podawane jako tapas (przekąska) do cerveza (piwa).”
Opinia jednego z opiekunów:
Marta Hans: Miło było obserwować uczniów poza środowiskiem szkolnym, zwłaszcza po kilkumiesięcznej przerwie związanej z nauką online. Świetnie radzili sobie z codziennymi wyzwaniami. Największe wrażenie zrobiła na mnie ich umiejętność zarządzania finansami. Z pomocą aplikacji Splitwise kilka osób prowadziło i kontrolowało budżet pokoju - razem robili zakupy i rozliczali koszty.
Wyjazd obejmował bogaty program kulturowy- perły Andaluzji takie jak: Alhambra, Torcal de Antequera (atrakcja wpisana na listę UNESCO), Torcal de Ronda, Nerja Playa, Los Cahorros. Oczywiście uczniowie korzystali także z atrakcji oferowanych przez Granadę zwiedzając Parque de las Ciencias (interaktywne muzeum techniczno-naukowe z planetarium, oceanarium i zoo), a także starówkę, dawne dzielnice żydowskie i arabskie, miradory (punkty widokowe) i churroserie. Młodzież była zachwycona zarówno miastem, jak i odwiedzanymi miejscami, o czym świadczą setki zdjęć, z których część została opublikowana na stronie internetowej szkoły.
W czasie wolnym uczniowie rozgrywali mecze towarzyskie piłki siatkowej i koszykowej z mieszkającymi w sąsiedztwie Hiszpanami.
Bliskość gór oraz duża liczba przepięknie położonych tarasów widokowych, zapewniły sporą ilość wrażeń dla miłośników pieszych wędrówek.
Osoby zainteresowane regionalnymi potrawami, również znalazły tutaj coś dla siebie.
Komentarze do artykułu: Praktyki po hiszpańsku
Nasi internauci napisali 0 komentarzy