5 grudnia mija termin zakończenia prac związanych z remontem tramwajowym. Patrząc na to, jak wygląda obecnie miasto, jest to oczywiście nierealne. Od dłuższego czasu od władz i wykonawcy słyszymy o nowym terminie zakończenia remontu – 5 czerwca 2022 roku. Czy jest to wykonalne? Co jeszcze jest do zrobienia?
Główna ulica miasta jest rozkopywana fragmentami. Gdzieniegdzie widać spore postępy, ale są też miejsca nawet jeszcze nietknięte.
Nowe szyny pojawiły się już na ulicy Warszawskiej – od Sikorskiego do Kaplicznej oraz na Zamkowej w ścisłym centrum. Gotowe niemal jest też torowisko na Łaskiej. Na Starym Mieście natomiast budowa rozgrzebana, bo pracują tu archeolodzy. Zaś główne skrzyżowanie Zamkowej i Kilińskiego oraz część Zamkowej do Piłsudskiego są nawet nie ruszone.
Pabianiczanie wciąż dopytują o to, kiedy prace się zakończą. Nie są w stanie zrozumieć, dlaczego kolejny fragment ulicy jest zamykany, a nie otwiera się poprzednich. Najbardziej rozżaleni są przedsiębiorcy z okolicznych firm. To ich biznesy najbardziej ucierpiały na rozkopanej drodze.
Ale oprócz budowy nowego torowiska biegnącego przez miasto, robotnicy wykonują też inne zadania. Bo modernizacja głównej ulicy miasta zakłada również: przebudowę chodników i miejsc parkingowych, budowę kanału deszczowego w ul. Zamkowej, budowę odwodnienia drogi i torowiska, budowę ścieżki rowerowej, nowe oświetlenie i sygnalizacje świetlne, budowę podstacji trakcyjnych z siecią i systemem zasilania, montaż monitoringu i informacji pasażerskiej na przystankach, zagospodarowanie zieleni wokół remontowanej trasy. A do tego masa roboty podziemnej (usuwanie kolizji z sieciami).
Na odzyskanie całej drogi mamy czekać jeszcze przynajmniej pół roku? Wykonawca przedstawił nowy harmonogram zakończenia prac na poszczególnych odcinkach. Oto terminy:
Odcinek pętla przy Wiejskiej – Łaska:
Podstawowe prace przy torowisku zakończyły się. Właśnie została zdjęta tymczasowa organizacja ruchu na prawym pasie jezdni. Reszta prac „wykończeniowych” w tym miejscu nie będzie wymagała już zajmowania jezdni.
Skrzyżowanie ulic Zielonej, Zamkowej i Staszewskiego:
Prace tu rozpoczną się po dopuszczeniu do ruchu skrzyżowania ulic Zamkowej i Lutomierskiej, lecz nie wcześniej niż w lutym 2022.
Ulica Zamkowa (do skrzyżowania z ul. Kilińskiego):
Ze względu na występujące kolizje teletechniczne pod ziemią (nie wskazane na mapach geodezyjnych) na większości skrzyżowań co chwilę wstrzymywane są prace. Po uzgodnieniach z gestorami sieci, prace są wznawiane. Poza miejscami gdzie wykonywane są roboty ziemne wykonawca układa kolejne warstwy podbudów i mat antywibracyjny, wszędzie gdzie jest to możliwe. W najbliższym czasie ułoży płyty międzytorowe, które z kolei pozwolą na ułożenie torowiska i przystąpienie do kolejnych etapów.
Zobacz też: Podziemne „niespodzianki”. Przez nie remont tramwajowy się wydłuża, bo prace trzeba wstrzymywać
Skrzyżowanie ulic Zamkowej i Kilińskiego oraz odcinek Zamkowej (do ul. Piłsudskiego):
Tu prace planowane są na przełomie marca i kwietnia 2022, po zakończeniu prac na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Nawrockiego.
Odcinek ul. Warszawskiej, od ul. Sobieskiego do ul. Konstantynowskiej (wraz ze skrzyżowaniem):
Prace rozpoczną się na przełomie lutego i marca 2022 roku
Odcinek Warszawska- Zamkowa, od ul. Sobieskiego do ul. Piłsudskiego (wraz ze skrzyżowaniami z ulicami Stary Rynek oraz Gdańską)
Prace rozpoczęły się 4 października, a ulicę zamknięto 3 listopada. W tej chwili trwają tu prace archeologów.
- Obecnie trudno powiedzieć do kiedy potrwają prace, gdyż istnieje duże prawdopodobieństwo, że pod obecnie eksploatowaną warstwą drogi pojawią się kolejne warstwy pochodzące z poprzednich okresów – wyjaśnia Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity reprezentujący wykonawcę. - Planowany termin zależy od wyników badań archeologicznych. We współpracy i pod nadzorem archeologów wykonujemy wszystkie prace, które są możliwe do wykonania na obecnym etapie.
Odcinek ul. Warszawskiej, od ul. Kaplicznej do ul. Sikorskiego:
Tu prace archeologów zostały zakończone. Dotąd ułożono tu płyty torowe międzytorowe, wykonywane są obrzeża. Układana jest warstwa podbudowy bitumicznej, a następnie wykonywana będzie południowa część jezdni. Planowane zakończenie prac tu to kwiecień/maj 2022 roku
Skrzyżowanie ulic Warszawskiej z Sikorskiego i Nawrockiego:
Planowane jest rozpoczęcie prac na przełomie stycznia i lutego 2022 roku, po dopuszczeniu do ruchu skrzyżowań ulic Zamkowej z Pułaskiego oraz z Traugutta.
Komentarze do artykułu: Remont tramwajowy: co kiedy otworzą?
Nasi internauci napisali 54 komentarzy
komentarz dodano: 2021-12-12 16:31:08
A chust ci do tego, jeśli chodzi o mnie, bo już dawno wyjaśniłem ci moją tu dla ciebie obecność. I znów twoja kataryna, bo brak argumentów ! Pilnuj swoich pisszczurzych komentarzy, buhahaha !
komentarz dodano: 2021-12-12 16:19:26
Już nie pierwszy raz daje się to zaobserwować.
No cóż, taka to szajka "klonów"mnożących się jak króliki na Forum dla stworzenia wrażenia, że "ich" jest więcej. Na jeden wpis odpowiadają stadnie, lub jak zwykle "dyżurny" YanEvan w zastępstwie któregoś chwilowo nieobecnego.
Buahaha....
komentarz dodano: 2021-12-12 16:12:36
Na twoją przypadłość, kaczy adiutancie nie ma specjalisty na tym świecie !
komentarz dodano: 2021-12-12 15:40:36
komentarz dodano: 2021-12-11 15:58:01
- genetyczną dysfunkcją, której nie usunie nawet inżynieria genetyczna, ani cudotwórca Mejza ze swoją terapią komórkami macierzystymi!
- spowodowana jest silnym szokowym udarem, wywołanym przez jakieś życiowe zdarzenie. Po wcześniejszych postach wszystko wskazuje, że po `89 roku dostałeś taki wstrząs, bo nagle zaczęto coś tam o demokracji, prawach człowieka, wolnych wyborach i transparentności polityki krajowej. A było tak dobrze! Jedna przewodnia siła narodu, jeno KaCe i Biurwo Polityczne. Z jednym ojcem narodu, wskazującemu ludowi pracującemu miast i wsi... a i... drugiemu sortowi, jedynie słuszny kierunek! W razie czego za pazuchą był stan wojenny z milicją, wojskiem i kupą tajniaków. No i doczekałeś się! Historia kołem się toczy. A ty bujasz się w tym realu, twierdząc, że ty jesteś stacjonarny w poglądach od lat, tylko real się buja wokół ciebie. Ot taki z ciebie PiS-Galileo...
Ja doceniam mojego pracowitego, dyplomowanego lekarza domowego... Dyplomowany na studiach dodatkowych, kursach... jest szkolony do wstępnej oceny stanu zdrowia, bez natychmiastowego wysyłania do specjalistycznej kolejki.
komentarz dodano: 2021-12-11 10:55:49
komentarz dodano: 2021-12-10 22:57:33
komentarz dodano: 2021-12-09 10:13:05
Walka z Wolnymi Mediami niejeden ma sposób.
komentarz dodano: 2021-12-09 00:12:12
2005-2007 ? Znów twoje kolejne problemy z pamięcią ? Normalka, ale ogarnij się !
PO : pod jaką nazwą " w twoim czasie " , jeśli nie zmieniali od 2001 !!!!
A pisia szajka była wtedy kiepska, bo twoja banda musiała się posiłkować w Sejmie Lepperem, Giertychem a nawet z NKP a marcinek rządził pro forma z tylnego krzesła ... a najlepsze jaja są takie, że to wtedy pis zaproponował, aby marszałkiem Sejmu został donek a platforma, to odrzuciła, tym bardziej, że to wtedy pisi uderzali w amory do PO w sprawie stworzenia stabilnej koalicji, haha ... o wchodzeniu z pisimi szubrawcami w jakiekolwiek koligacje przekonali się wszyscy z negatywnym skutkiem, bo hegemonia Jarkacza nie zna granic ...
A poza tym, co ma znów ilość nicków wspólnego z treścią komentarzy, to sam nie wiesz, kataryniując na ten temat swoje kolejne bzdety ....
komentarz dodano: 2021-12-08 14:52:56
T45 ! wal dalej te schizofreniczne pierdoły... wal!
komentarz dodano: 2021-12-08 11:57:05
komentarz dodano: 2021-12-08 11:30:17
A co do tej wizualizacji, to jak znam życie, ta rzeczywista nie będzie zbytnio przypominała pokazanej tutaj, tylko będzie okraszona kolejnymi, "niezbędnymi" zmianami, więc nie należy do powyższej przywiązywać zbytniej wagi.
komentarz dodano: 2021-12-07 21:34:33
Widzę ulicę, ale nie widzę tam miejsca na zieleń. Wbrew pozorom, nie ma tam miejsca po to, by zatrzymać samochód na jezdni, chodniku też - wąsko, chlasnąć drzwiami i polecieć na zakupy. Ale widzę uczęszczane przejście dla pieszych, wyspę z torowiskiem podwójnym. Widzę tramwaj - więc jest przystanek, więc tu się wsiada i wysiada - dodatkowi piesi. Wysiadają na wymalowaną doklejkę, zwężającą jezdnię do jednego pasa. Teoretycznie dla bezpieczeństwa pasażerów. Teoretycznie, bo a nóż znajdzie się jakaś kierowniczka, która postanowi ominąć wołka samochodowego, albo i wyprzedzić iii uporządkować ruch pieszych. Ta sama focia a dwa obrazki...
komentarz dodano: 2021-12-07 20:07:27
komentarz dodano: 2021-12-07 18:40:49
komentarz dodano: 2021-12-07 17:47:16
Reklamę prawdziwym złodziejom, to robisz zawsze w każdym artykule tego Portalu wychwalając swych szubrawców pod niebiosa.
Krótko ? Przez 2 lata ukręcili łeb paru swoim niewygodnym sprawom i szukali wszelkich haków na opozycję i szukają do dziś z mizernym rezultatem. Indolencja " pana prezesa i współpracowników " dotyczyła przede wszystkim polskiego narodu.
Szybko i na lepsze, to zmieniał się nepotyzm, kolesiostwo, budowanie oligarchii na folwarku oraz pełzający autototarytaryzm miniputina w kierunku dyktatury, poprzez demontaż państwa prawa i zawłaszczanie przestrzeni obywatelskiej !
komentarz dodano: 2021-12-07 16:50:38
Zacietrzewiony Dzbanie, PiS w latach 2005-2007 zbyt krótko rządził i zbyt mocno był szarpany za nogawki przez obecną platformianą swołocz, aby COKOLWIEK zrobić. Na dodatek prawie WSZYSTKIE media wspierały wtedy szajkę Tuska w podkładaniu nóg na każdym kroku a ambicje Leppera i późniejszego sojusznika Platformy (Giertycha) hamowały każde posunięcie spraw do przodu. Nie wydziwiaj więc i nie kłam, że niewiele się wtedy udało zrobić, bo jeśli już, to były tego poważne przyczyny, a nie indolencja Prezesa i jego współpracowników.
Dopiero po 2015 roku, gdy PIS zdobył władzę mając odpowiednią do rządzenia większość, możemy obserwować, jak Polska szybko, mimo różnych nieprzewidzianych okoliczności (jak np. COVID) zmienia się na lepsze.
komentarz dodano: 2021-12-07 14:08:44
komentarz dodano: 2021-12-07 13:41:42
Romek dał mu czytelny wykładzik - kim są "inni". Ten PiSwektor walczący z wielogłowymi hydrami, pakuje wszystkich do swego PełOwskiego wora. T45 w zamian uczęstował R wytryskiem ze swego woreczka żółciowego.
komentarz dodano: 2021-12-07 09:38:54
komentarz dodano: 2021-12-07 08:55:27
komentarz dodano: 2021-12-06 23:24:53
Przecież twój umiłowany miejski pis wygrał w Pabianicach wybory w 2014, więc w czym problem ? Przez pół roku nie zrobili absolutnie nic ( a jakie to były " szczytne " obecanki na sztandarch ), ani dla mieszkańców, ani dla miasta, oprócz stworzenia lewego etatu dla krawca, a przewodniczący klubu cwaniakował łamaniem ustawy antykorupcyjnej. Tramwaj to był dla nich wrzód na d... a na dodatek ośmieszyli się w całej Polsce wzorcem upadku. Więc nie pisz golejnych głupot, bo PO nie rządzi w Polsce, a twój pis co trochę coś pieprzy i okrada polski naród, a gdyby rządy w Pabianicach utrzymał pis, to do Łodzi chodzilibyśmy pieszo, bo pisie malwersacje nie znają żadnych granic, co widać w skali Polski.
komentarz dodano: 2021-12-06 21:35:47
Ale, ale - KTO rządzi obecnie w Pabianicach?? Czyżby PiS, że tak ta robota się wlecze?
komentarz dodano: 2021-12-06 15:05:26
-... a to Polska właśnie...
Ale Wojciech Młynarski napisał, daaaawno temu, wierszyk:
co by tu spieprzyć panowie..., co by tu jeszcze...
PRL wiecznie żywy... PRLPiSbis...
komentarz dodano: 2021-12-06 12:47:12
na utrzymanie tej hydry nienasyconej, ich dzieci, żon i matek
I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem
Przez 7 lat zbudowano w Polsce 19 kilometrów autostrady Los Angeles ma około 20, a Warszawa ponad 700 radnych...."
ile Wam jeszcze czasu potrzeba żeby wybierać mądrze, tych którzy nie zmarnują publicznej kasy i cierpliwości mieszkańców miast i gmin?
Los Angeles ma dwudziestu a Pabianice ilu radnych?
Kilka kilometrów linii tramwajowej i remont nawierzchni, potężne środki i sprzęt XXI w. GPS-y, WiFi, geodeci, specjaliści, planiści, metereolodzy, archeolodzy, i kilkunastu robotników. Na niektórych odcinakch remontu w zeszłym roku można było zasadzić pomidory i z powodzeniem by zaowocowały takie było tempo robót!
komentarz dodano: 2021-12-06 10:44:34
komentarz dodano: 2021-12-06 09:33:54
komentarz dodano: 2021-12-06 08:27:31
- No i przylatło jakieś Imy Iwy, pewnie bachorek tutejszego narzekacza opancerzonego. Oboje wiedzą, co mam na myśli i klawiaturze.. CZYLI rozrabiacz - prowokatorek.
Czytam jego kolejne występy - diagnoza celna. "0" argumentów, w zamian rympalstwo.
komentarz dodano: 2021-12-06 00:43:29
Ograniczony pod każdym względem jesteś sam w sobie a twoje słownictwo w proste i piękne działa tylko wobec ciebie samego, narcystyczny pisimbecylu !
komentarz dodano: 2021-12-06 00:40:03
Oooo, znów twoje darcie twarzy, pisdewiancie psychiczny a jakie u ciebie pisargumenty !
komentarz dodano: 2021-12-05 23:30:49
komentarz dodano: 2021-12-05 21:59:50
komentarz dodano: 2021-12-05 18:15:24
komentarz dodano: 2021-12-05 17:47:07
komentarz dodano: 2021-12-05 17:17:42
komentarz dodano: 2021-12-05 17:13:50
Pozdrawiam. Życzę najlepszego bez inwektyw, jako ty !
komentarz dodano: 2021-12-05 17:04:46
Dzięki. Bujaj się sam !
komentarz dodano: 2021-12-05 16:56:20
komentarz dodano: 2021-12-05 16:49:00
komentarz dodano: 2021-12-05 16:43:20
komentarz dodano: 2021-12-05 16:33:36
komentarz dodano: 2021-12-05 16:28:42
komentarz dodano: 2021-12-05 16:23:09
komentarz dodano: 2021-12-05 16:10:54
komentarz dodano: 2021-12-05 16:05:26
komentarz dodano: 2021-12-05 15:38:37
komentarz dodano: 2021-12-05 14:00:53
komentarz dodano: 2021-12-05 13:54:00
komentarz dodano: 2021-12-05 13:38:14
Jeżdże po mieście "konikiem szachowym", z jednej na drugą stronę ... Jakoś sobie radzę, adaptacja niezbędna.
- nigdy w historii miasto nie było tak rozorana jak teraz - praktycznie od początku do końca. Taka inwestycja.. totalna.
- ale pomimo, nie zdarzyło się dotąd, że potencjalny wykonawca, poczynając od przetargu, nie miał pełnej dokumentacji "podorywki", co tam pod spodem jest. Bo jej nie BYŁO! Stąd...
- Zauważalna jest zbyt mała obsada robotników na takie przedsięwzięcie z "biegiem prze nieznane płotki"
- Nie wiem, czy wykonawca szuka dodatkowej osady, ale jestem pewien, że jak wpadnie na ŻP, to tutejsi znafcy podsuną mu sposób na pozyskanie dodatkowych robotników, chętnych do pracy 14 rbgh/dzień, za stawkę, jaka jest możliwa w ramach kontraktu z Miastem.
- ciekaw jestem, czy na koniec rozpierduchy, zlecą się kościołkowi z kropidłami i tacami...
W końcu, co poświęcone, to bezpieczne. Tak jak samochody kropione na jakiegoś świętego, wiosną by potem rop.. śię o inne mobilki, drzewa, poty i ściany kamieniczek...
...oczekiwania spełnione, w oparciu o real i treść artykułu powyżej...
komentarz dodano: 2021-12-05 13:24:07
komentarz dodano: 2021-12-05 13:17:14
komentarz dodano: 2021-12-05 12:53:38
komentarz dodano: 2021-12-05 11:00:44
komentarz dodano: 2021-12-05 10:17:59