Krzysztof Habura po raz kolejny zabrał głos w tej sprawie na posiedzeniu Komisji Infrastruktury, na której był Piotr Malepszak, podsekretarz w ministerstwie infrastruktury. Habura próbował znaleźć w budżecie na ten rok wykaz szczegółowy inwestycji, by dowiedzieć się, czy i kiedy nasz przejazd będzie przebudowywany.

– Mam projekt budżetu na 2024 rok w części transport. W załączniku trzecim jest wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez PKP PLK. W tym wykazie są ważne punkty, mianowicie poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – mówił poseł i przyznał, że nie znalazł wykazu przejazdów do zmiany, co go zaniepokoiło.

Poseł prosił urzędnika z ministerstwa o informację, „czy ten wiadukt jest na liście do przebudowy na bezkolizyjny”. Odpowiedź była twierdząca.

- Tam jest bardzo duży iloczyn ruchu - przyznał Malepszak. 

Co to takiego? Liczbę samochodów mnoży się przez liczbę pociągów, a w Pabianicach na tym przejeździe dobowe jest 100 pociągów i około 20 tysięcy aut.

- Ten iloczyn ruchu powoduje największą uciążliwość, oczywiście w większości dla ruchu drogowego, ale też problemy stwarza dla ruchu kolejowego (...) Im wyższy iloczyn ruchu, tym bardziej priorytetowa lokalizacja do zmiany. Na tej liście są Pabianice - zapewnił podsekretarz.

Nagranie z posiedzenia poniżej.