6 i pół metra nad ziemią będzie wystawał wiadukt nad drogą krajową nr 14 między Chechłem a Dobroniem – obok stacji benzynowej Shell. Tam będzie się kończyła droga ekspresowa S 14.
- Droga będzie o dwa i pół metra wyżej – wyjaśnia Patrycjusz Dłubak, dyrektor do spraw mostów z Mostmar. - Będą też dwa zjazdy i dwa wjazdy.
Firma z południa Polski buduje wiadukty i mosty nad torami kolejowymi, Dobrzynką i innymi drogami.
- W Wymysłowie Francuskim w lesie zbudujemy szeroki na 20 metrów most dla zwierząt. Jest zaprojektowany przez ekologów w ten sposób, by drapieżniki nie atakowały na nim innych zwierząt.
Ta obwodnica Pabianic ma łączną długość 15 km i 200 metrów. Zaczyna się na rondzie przed centrum handlowym IKEA w Łodzi. Roboty ruszyły pełną parą na kilku odcinkach.
- Pójdziemy górą przy IKEA, a potem dołem miniemy Ksawerów. Z Rypułtowicką spotkamy się na odcinku łódzkim – wyjaśnia dyrektor Dłubak. - Oczywiście będą zjazdy i wjazdy, by płynnie połączyć ruch na drogach krzyżujących się.
Po drodze muszą zbudować most na Dobrzynce i wiadukt nad torami w polach nieopodal Szynkielewa. Najpierw wycięli tutaj kawał lasu, a teraz zakończyła się budowa małego asfaltowego objazdu. Drogowcy mogą już rozkopać drogę z Pabianic do Górki Pabianickiej.
Następne zjazdy z S 14 bis będą na przecięciu drogi 710 prowadzącej do Konstantynowa i Lutomierska. Tutaj też są planowane poważne przebudowy. Czekają nas zjazdy i wjazdy. Droga musi jeszcze minąć Piątkowisko, Wymysłów Francuski i Wincentów. Potem w Dobroniu z nasypu wiaduktem przejdzie nad torami kolejowymi i drogą krajową nr 14.
- Tutaj zaczęliśmy roboty i tutaj zakończymy je jako ostatnie – przyznaje dyrektor. - Jedno jest pewne, że musimy wszystko skończyć w ciągu roku.
S 14 będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – każdy szeroki na 3,75 metra i pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra.
- Obie drogi będą mogły przenosić najcięższy ruch, przystosowane są bowiem do obciążenia 11,5 tony na oś pojazdu – wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Aby nowa inwestycja mogła sprawnie funkcjonować, konieczne jest wybudowanie trzech węzłów drogowych: „Rypułtowice”, „Pabianice” i „Dobroń”. W przyszłości powstanie jeszcze węzeł „Lublinek”.
Budowa "pabianickiego" odcinka kosztuje 513 milionów 691 tysięcy złotych. Gdy dobudują odcinek S 14 od Pabianic do Zgierza, nasza obwodnica stanie się częścią drogi ekspresowej łączącej drogę ekspresową S 8 (w Róży) z autostradą A 2 i DK 1 w okolicach Emilii.
Komentarze do artykułu: Na północy rośnie S14 bis
Nasi internauci napisali 9 komentarzy
komentarz dodano: 2010-12-07 21:36:43
komentarz dodano: 2010-11-23 21:06:11
komentarz dodano: 2010-11-22 20:51:23
Poza tym przecież mogli pracować na innym odcinku tej trasy, nie znamy organizacji pracy, więc takie gadanie, że tam ich nie było wtedy i wtedy jest bez sensu.
komentarz dodano: 2010-11-22 18:17:06
komentarz dodano: 2010-11-21 14:32:37
komentarz dodano: 2010-11-21 13:00:46
komentarz dodano: 2010-11-19 22:33:17
komentarz dodano: 2010-11-19 19:16:28
Na Lutomierskiej ( w szynkielewie) ok 500-600m za zajezdnia MZK w strone Konstantynowa.
I trzecie miejsce to Rypułtowicka (ok 200-300m za tablica konca terenu zabudowanego).
komentarz dodano: 2010-11-19 19:07:20