Projekt podzielony jest na 8 etapów (oznaczono je literami od B do I). Na opinię mieszkańców czekają na razie trzy z nich.
etap D - ulica Skośna i ulica Wiejska od Skrajnej do Miodowej
etap G - ulice Bugaj i Kopernika od gen. Stefana "Grota" Roweckiego do ks. Piotra Skargi
etap I - ulica Partyzancka od gen. Władysława Sikorskiego do Widzewskiej.
Z gotowymi koncepcjami można zapoznać się na stronie Urzędu Miejskiego. Uwagi do nich należy kierować do 15 lutego na adres: komunikacja@um.pabianice.pl.
W trakcie opracowywania jest dokumentacja projektowa budowy dróg dla rowerów na odcinkach:
ul. Łaskiej, Wiejskiej - od Łaskiej do projektowanej ul. Popiełuszki
wzdłuż projektowanej ul. Popiełuszki - od Świetlickiego do Wiejskiej, wraz z odgałęzieniem w ul. Targową
Śniadeckiego, Szarych Szeregów, Moniuszki - od Wiejskiej do Szarych Szeregów
Jana Pawła II - od Wiejskiej do Świętokrzyskiej
Targowej (od Orlej do Jana Pawła II) i 20 Stycznia (od Stefana "Grota" Roweckiego do Rydzyńskiej)
Koncepcje dla tych etapów będą pojawiać się na stronie urzędu sukcesywnie, a opinie na ich temat będzie można wysyłać w ciągu tygodnia od publikacji.
- Po zebraniu uwag do koncepcji, zostaną opracowane bardziej szczegółowe projekty - budowlany i wykonawczy – tłumaczy Aneta Klimek, rzeczniczka magistratu.
Przedstawione na stronie etapy zostały opracowane i przesłane przez wykonawcę projektu. Generalnym wykonawcą jest Zakład Remontowo-Drogowy Sp. z o.o. Sp. k., natomiast jednostką projektową - BUDOVIA Sp. z o.o. Sp. k. Projekt pt. „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 oraz ze środków budżetu państwa.
Komentarze do artykułu: Nowe drogi rowerowe. Podziel się opinią
Nasi internauci napisali 3 komentarzy
komentarz dodano: 2021-08-10 14:11:59
komentarz dodano: 2021-02-11 08:23:54
- czy projektanci dysponują danymi o natężeniu ruchu pieszych, rowerowych i zmotoryzowanym wszelkiej maści?
- to ci sami, co musieli korygować miejsca parkingowe, samochodowe na Kilińskiego w okolicach cmentarzy... Wtedy na papierowym locie ptaka wyglądało ślicznie, ale użytkowo ....
- projektują pasy rowerowe obok pasów dla pieszych ale takiej szerokości, bo dwa rowerki minęły się..
- a w Pabianicach w większości je ciasno.. biorą to pod uwagę?
komentarz dodano: 2021-02-10 12:57:12