Dobrze lub nawet bardzo dobrze oceniło pabianickie autobusy i tramwaje 67 proc. pasażerów. Ocenę niedostateczną wystawiło prawie 3 procent zapytanych. Na temat naszej komunikacji miejskiej wypowiedziało się 500 osób.
- W porównaniu do podobnych badań przeprowadzonych w innych miastach jest to wynik zadowalający – twierdzi Marcin Chmielewski, podinspektor do spraw transportu zbiorowego w Urzędzie Miejskim.
31 proc. pasażerów ma pretensje do częstotliwości kursowania. Niektóre zmiany wprowadzono na bieżąco. Dlatego na niektórych liniach autobusowych już zwiększono liczbę kursów. Najwięcej przybyło ich w linii „5”.
- Dodatkowe kursy są w dni robocze rano oraz w weekendy. Były to postulaty uczniów I Liceum Ogólnokształcącego i pracowników szpitala. Puszczenie dodatkowych autobusów było zasadne, bo rzeczywiście wszystkie miejsca są zajęte – stwierdza Chmielewski.
Pasażerom odpowiada również odległość między przystankami. Nie chcą nowych linii autobusowych. Z punktualnością też jest nie najgorzej.
- Opóźnienia większe niż 2 minuty stanowią jedynie dwa procent. To naprawdę bardzo dobry wynik. Pasażerowie nie narzekają też na niezawodność, bo praktycznie nie zdarza się, żeby jakiś kurs po prostu wypadł – dodaje Jarosław Habura, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.
Nieco gorzej wypadła ocena linii tramwajowej. Często powtarzającym się zastrzeżeniem był brak drugiego wagonu.
- Urząd Miejski już wcześniej podjął kroki zmierzające do zwiększenia taboru obsługującego linię „41”. Dzięki temu od 1 września na trasę Pabianice-Łódź ponownie wyjechały składy dwuwagonowe – mówi Grzegorz Mackiewicz, wiceprezydent Pabianic.
Pasażerowie narzekali na komfort jazdy tramwajem. Co mieli na myśli? Przede wszystkim chcieliby mieć zawsze miejsce siedzące. Nie lubią też tłoku. Mimo tego nie chcą likwidacji tego środka transportu. Tylko niecałe 5 proc. zapytanych wolałoby autobus zamiast tramwaju. Chcieliby też, aby tramwaj kursował w nocy. Tak odpowiedziało 11 proc. ankietowanych.
Ankietę przeprowadzono w lipcu i sierpniu. Na podstawie wypowiedzi pasażerów będzie zrobiony plan zrównoważonego rozwoju transportu. Jego projekt niedługo zostanie przedłożony do konsultacji społecznych.
0 0
WZYWAMY STAROSTĘ DO NAPRAWY NAWIERZCHNI NA KRAŃCÓWCE LINI 265 w PAWLIKOWICACH. OD WIELU LAT NISZCZEJE MIENIE (AUTOBUSY) miejskie PABIANICKIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
z tym nocnym tramwajem to się zgodzę lub wydłużenie czasu kursowania w weekendy bo jak się wraca z imprezki to trzeba się śpieszyć na ostatni, albo jak się wybierasz na koncert do Atlas Areny w sobotę.
0 0
W weekendy w nocy kursują busy.
0 0
Jeszcze autobusy powinny kursować w Soboty i Niedziele zdecydowanie dłużej
0 0
Busy w nocy są co dwie godziny za 6 złotych. Dobre i to, ale nie wiadomo jak długo takie połączenie będzie realizowane. W tym właśnie problem, kasuje się połączenia a przyszłość tych, które zostały jest niepewna. Łaskawe oddanie drugiego wagonu tramwaju po kilku latach bydłowozu niewiele zmieni przy żałosnej ilości kursów.
0 0
jest tak cudownie że parę razy mi się zdarzyło że Z za tramwaj przyjechało 5 minut przed czasem.
0 0
czy to jest nasz inspektor http://badoo.com/pl/0189306949/
jak tak nie mam pytan
0 0
@Nietzsche - te busy jeżdżą conajmniej od roku, więc chyba klientów mają, w związku z tym raczej nie zapowiada się, aby nagle przestali realizować kursy.
0 0
@steve6, a to wygląd jest tak istotny? Czy może bardziej merytoryka?
btw. Marcin wygląda jak typowy fan transportu zbiorowego, więc pewno się zna ;)
0 0
@Nieprawda. To nie jest pierwszy raz kiedy jeżdżą nocne busy. Wcześniej też były kilka razy i prędzej czy później z nich rezygnowano. Ta samo jak z kursów realizowanych przez nasze MZK.
0 0
Ja nie jeżdżę zbyt często autobusem, a już tym bardziej tramwajem. Nie mam więc co się bulwersować. Ogólnie wydaje mi się, że jest lepiej niż np. 10, czy 20 lat temu
0 0
@Nietzsche. No nie są, ale jeżdżą już od dłuższego czasu, regularnie. Jeżeli już mają z nich zrezygnować, lepiej niech to będzie PÓŹNIEJ :)
Kto wie, a może te utrzymają się na stałe...
Co do MZK to bardzo mnie dziwi brak kursów nocnych, realizowanych przez nich. Skoro prywatnym busom takie kursy się opłacają, to czemu MZK się nie opłaca?
0 0
@Literko jest znacznie gorzej niż 10 czy 20 lat temu.
0 0
Przeciez transport miejski jest pasażerów, dla ludzi którzy muszą z niego korzystać z prostych powodów - nie maja prawa jazdy, nie maja swojego samochodu,roweru, skutera lub są ekologiczni i korzystają z komunikacji zbiorowej. Tych pasażerów odpowiedzialni za transport traktują per-noga czyli jako zło konieczne , jako obciążenie budzetu miasta czy gminy.
Sonda sondą i bardzo dobrze, ale np w MZK są specjalisci od decydowania o potrzebach pasażerów i obciażenia danej lini autobusowej.Z tego co ci specjaliści robią i jak planują można sądzić, że planują trasy dokładnie odwrotnie od potrzeb ludzi korzystajacych z danej linii autobusowej. Przykład - autobus wyjezdżający z Jankego jadący w kierunku pabianickiego szpitala jest ustawiony dokładnie tak, że pracownicy szpitala zaczynajacy prace o godzinie 8/00 mogą dojechać do pracy już na 7/15 lub dopiero na 8/10. Dokładnie Tak samo jest z innymi liniami.
0 0
@lornetka - zajrzałaś do rozkładu jazdy czy tak biadolisz sobie po prostu? :)