Biznes online wiąże się z mniejszymi kosztami początkowymi, dlatego cechuje się niższą barierą wejścia. Jakie kroki musisz podjąć, aby stać się właścicielem sklepu internetowego?

Krok pierwszy: zbuduj społeczność wokół swojej marki.

Krok drugi: zbadaj potrzeby potencjalnej grupy docelowej.

Krok trzeci: przygotuj platformę sprzedażową.

Krok pierwszy: zbuduj społeczność wokół swojej marki

Zanim na dobre zaczniesz prowadzenie sklepu internetowego, pora na dotarcie do potencjalnych odbiorców Twoich produktów. W erze internetu sposobności ku temu jest całkiem sporo. Jedną z nich jest założenie bloga, na którym będziesz dzielić się swoją pasją z czytelnikami. Może to być blog poświęcony aranżacji wnętrz (jeśli zamierzasz wdrożyć sklep internetowy z tapetami, meblami, tekstyliami czy bibelotami) czy blog o branży fashion (jeśli marzy Ci się sklep internetowy z odzieżą). Nierozerwalnie związane z blogiem powinny być Twoje profile w mediach społecznościowych. W branżach nastawionych mocno na warstwę wizualną, na przykład w powyżej wymienionych, dobrze sprawdzi się Pinterest i Instagram. Świetnym pomysłem może być też rozpoczęcie prowadzenia swojego kanału na YouTube – wideo stanowi wyjątkowo przyjemny i wdzięczny nośnik treści, który warto wykorzystać do budowania swojego biznesu online. Facebook może stanowić wówczas platformę do informowania swoich odbiorców o nowej kolekcji, promocji czy chwilowych kłopotach z działaniem strony internetowej. W prowadzeniu kanałów w mediach społecznościowych może Ci pomóc agencja interaktywna warszawa.

Krok drugi: zbadaj potrzeby potencjalnej grupy docelowej

Mając profile w mediach społecznościowych, a także sprawnie działający i chętnie odwiedzany blog, można zadać pytania swoim odbiorcom. W ten sposób, czy to za pomocą bezpośrednich komentarzy pod postem, czy też prostej ankiety można dowiedzieć się, jakich produktów brakuje użytkowniczkom na rynku. Jakie rozmiary i fasony ubrań by je zadowoliły? Jakie dekoracje do wnętrza z przyjemnością mogłyby kupować? Jakie ceny za nabywane produkty byłyby skłonne przyjąć?

 

Krok trzeci: przygotuj platformę sprzedażową

Choć handel internetowy ma swoje niewątpliwe zalety, ma również i wady. Jedną z bardziej dotkliwych jest brak możliwości bezpośredniego obcowania z produktem i możliwość obejrzenia go na własne oczy. Dlatego tak ważne jest dołożenie wszelkich starań, aby witryna sklepowa dostarczała jak największych opcji dokładnego obejrzenia fotografii produktowej. Istotne jest także zamieszczenie tabeli, w której podasz dokładne wymiary odzieży, obuwia czy zasłon, które sprzedajesz.