Jeśli chodzi o reklamy w przestrzeni publicznej, rozmaitych odmian nośników jest wyjątkowo dużo. Eksperci z agencji Studio Efekt tłumaczą, dlaczego litery świetlne są wyjątkowo korzystną inwestycją dla firm:
1. Skuteczność. Doskonała widoczność reklamy przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu
Tradycyjny szyld umieszczony nad wejściem do lokalu przestaje spełniać swoją funkcję w momencie, kiedy robi się ciemno. Słońce zachodzi, niebo zasnuwają ciężkie chmury, a lampy uliczne jeszcze nie świecą z pełną mocą. Ludzie przechodzący obok mogą zwyczajnie nie zauważyć reklamy. Tymczasem litery świetlne gwarantują, że przekaz dotrze do wszystkich, którzy zjawią się w pobliżu. Niezależnie od pogody, pory roku czy miejsca ekspozycji. Wyrazista, podświetlana reklama zawsze zwróci na siebie uwagę.
2. Opłacalność. Minimalne koszty eksploatacji nośnika przy jego ogromnej żywotności.
Przez to, że świetlnych nośników właściwie nie sposób przegapić, wydatki konieczne na wykonanie i zamontowanie napisu zwracają się szybciej. W końcu napędzane przez reklamę wyniki sprzedaży zależą od tego, czy uda się dotrzeć klientów. Ponadto reakcje odbiorców doskonale pokazują realne preferencje konsumentów, do których kierowane będą kolejne kampanie.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na trwałość liter świetlnych. O ile plakaty czy billboardy po kilku tygodniach lub miesiącach tracą sporo z atrakcyjnego wyglądu, podświetlane napisy z tworzyw sztucznych prezentują się identycznie przez wiele lat. Wprawdzie zużywają nieco prądu, jednak żarówki LED-owe, neony czy diody pixel są na tyle energooszczędne, że związane z tym koszta są tak niskie, że praktycznie pomijalne w budżecie.
3. Dowolność. Litery świetlne można uformować w dowolny sposób, adekwatnie do potrzeb
Wszelkie ograniczenia kreatywności są wyjątkowo źle postrzegane przez marketerów i reklamiarzy. W związku z tym agencje oraz pracownie korzystają z coraz bardziej zaawansowanych technologii do wytwarzania nośników reklamowych. Specjalnie wzmocniona stal, kompozyty z domieszką metali szlachetnych czy plastyczne, wytwarzane w ekologiczny sposób tworzywa sztuczne to tylko niektóre z nich. Dzięki nim projektanci mogą dać prawdziwy popis swoich umiejętności, nadając literom świetlnym fantazyjne kształty oraz całą paletę przyjemnych dla oczu kolorów. Opracowanie reklamy zgodnie z założeniami identyfikacji wizualnej marki nie powinna zatem sprawić im żadnych problemów.
Komentarze do artykułu: Litery świetlne lepszą reklamą niż szyldy?
Nasi internauci napisali 0 komentarzy