Gimnazjum nr 1 (ul. Tkacka) zostanie przekształcone w Szkołę Podstawową nr 2. Gimnazjum nr 2 (ul. Skłodowskiej) będzie Szkołą Podstawową nr 15, a Gimnazjum nr 3 (ul. 20 Stycznia) przekształci się w 8-klasową Szkołę Podstawową nr 16 z oddziałem integracyjnym.
Dzień rozpoczęcia działalności nowych 8-letnich szkół podstawowych określono na 1 września 2017 roku, a rok szkolny, w którym rozpocznie się kształcenie w klasie pierwszej, to 2017/2018.
O reformie oświaty pisaliśmy TUTAJ
Od nowego roku szkolnego w nowopowstałych podstawówkach zaczną naukę klasy 1.
- W niektórych szkołach, jak SP 3 i SP 14, wystąpi dwuzmianowość. Nie ma innej możliwości. Przejściowo w innych szkołach podstawowych też mogą wystąpić takie problemy - mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz. - Chętnie przyjęlibyśmy taką sytuację, kiedy rodzice dzieci w podstawówkach zgodziliby się na przeniesienie klas do gimnazjów, gdzie powstaną nowe szkoły. Natomiast nie tworzymy filii, dlatego nie przenosimy obowiązkowo całych oddziałów.
Rejony szkół będą bardzo podobne do tych obowiązujących przed powstaniem gimnazjów.
Dla Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Tkackiej są to ulice: Dąbrowskiego 18-20P, 21 i wzwyż, Kochanowskiego, Łaska 7-25N, 18-52P, Moniuszki, Niecała, Nowa, Sosnowa, Śniadeckiego, Tkacka 1-31, 32-40P, Toruńska 1-34, 35-39N, Wiejska 26-30P,31-49N, Wileńska, Wrzosowa, Wysoka.
Dla Szkoły Podstawowej nr 15 przy ul. Skłodowskiej, ulice: Bohaterów, Broniewskiego, Gospodarcza, Matejki 1-19, Jasna, Jutrzkowicka, Wyszyńskiego, Kilińskiego, Kolbego, Kościuszki, Mariańska, Matejki 1-19, Moniuszki 1-41A, 42-58P, Narutowicza, Pogodna, Powstańców Warszawy, Polna, Sienkiewicza, Skłodowskiej 1-21, 22-32P, Waryńskiego, Wodna, Wyspiańskiego, Ziemna.
Dla Szkoły Podstawowej nr 16 przy ul. 20 Stycznia 9/13, ulice: 20 Stycznia 1-28, 29-53N, Boczna, Bracka 3-68, Bugaj 56-100, Drewnowska, Gawrońska, Kopernika, Narcyza Gryzla, Nawrockiego 13-23N, 25 i wzwyż, Owsiana, Grota-Roweckiego 1-22, Świetlickiego, Żytnia.
Komentarze do artykułu: Wracają SP 2, SP 15 i SP 16
Nasi internauci napisali 9 komentarzy
komentarz dodano: 2017-02-10 18:26:16
komentarz dodano: 2017-02-10 18:14:05
komentarz dodano: 2017-02-10 18:06:24
komentarz dodano: 2017-02-10 12:26:12
komentarz dodano: 2017-02-10 12:19:18
komentarz dodano: 2017-02-10 10:06:00
Likwidacja testu w 6 klasach jest idealnym ruchem żeby towarzystwo nauczycieli mogło dalej nic nie robić (o ile to nie był egzamin wiążący dla uczniów to pokazywał efekty kształcenia - czyli głownie tego czego bali się nauczyciele). Gimnazja to był chory pomysł. Ale likwidacja bez dużeji konkretnej zmiany systemu szkolnictwa nie ma też większego sensu (oprócz "kręcenia lodów pod stołem" przez niektórych). Dodanie 1h historii nic nie zmieni.
Potrzeba realnych metod sprawdzania tego to robi nauczyciel. Przykład: pewna "nauczycielka angielskiego" uczy w 4 pabianickich szkołach a nie nauczyła się jeszcze wymawiać po angielsku pewnych (podstawowych) słów i robi błędy w tłumaczeniach. Pewnie liczy na to, że większość dzieci tego nie zauważy - no to ma pecha, bo tak głośno "się pruła", że jej błędy było słychać na korytarzu.
Z drugiej strony potrzeba też realnego sposobu oceniania (żeby dobry nauczyciel nie zdzierał się na próżno). Co z tego że dziś postawi 10 jedynek skoro i tak później uczeń "musi" zdać (a nawet jeżeli nie zda to sobie posiedzi w tej samej klasie 2 raz, dostanie kolejne 10 jedynek i ... w pewnym momencie się nauczycielom znudzi po czym go wypchną dalej).
Dla mnie mógłby powstać jednolity system szkolny z oceną procentową, (jednolity test przed komisją państwową) co 3 lata. Uczeń i nauczyciel kumulują punkty przez cały czas edukacji i są ROZLICZANI (uczeń przed maturą, nauczyciel po cyklu nauczania).
komentarz dodano: 2017-02-10 00:01:45
komentarz dodano: 2017-02-09 22:51:33
komentarz dodano: 2017-02-09 22:33:41