Na 100 m kw. rozwieszono i ustawiono tu ubrania i dodatki z drugiej ręki. Jak wyjaśniają organizatorzy, to inicjatywa, z której korzyści czerpią klienci, firma i środowisko naturalne. Butik działa na założeniach gospodarki cyrkularnej (obiegowej) oraz unikalnym podejściu do sprzedaży. Jak to działa?

Co dwa tygodnie asortyment Butiku jest wymieniany na nowy, a co dwa dni ceny sprzedawanych produktów są obniżane, aby ostatniego dnia kosztowały jedynie 5 zł za sztukę (90 proc. taniej niż bazowa oferta), co dodatkowo ma zachęcić klientów do zakupów używanej odzieży.

Klienci dokonują zakupów w specjalnej wydzielonej przestrzeni hipermarketu, wyposażonej w stanowisko kasowe.

– Otwierając pierwszy Butik Cyrkularny w Pabianicach chcemy dać mieszkańcom miasta możliwość dokonania świadomych wyborów zakupowych, które są korzystne zarówno dla nich, jak i dla naszej planety — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju w Carrefour Polska. – Każdy zakupiony w naszym Butiku kilogram odzieży to aż 6.241 litrów zaoszczędzonej wody i prawie 13 kilogramów zredukowanej emisji CO2 - wylicza.

Jednym z celów tego przedsięwzięcia jest popularyzacja rynku second hand i korzyści ekologicznych, które za nim stoją.

– Dlatego zależało nam na wprowadzeniu sprzedaży odzieży używanej do hipermarketów, gdzie tak chętnie robimy zakupy - mówi Tomasz Bocian, właściciel koncepcji Butiku Cyrkularnego i marki Ubrania Do Oddania. – Naturalnym partnerem był dla nas Carrefour, z którym zrealizowaliśmy ogólnopolskie zbiórki tekstyliów.

W 2023 roku sieć, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania, rozpoczęła zbiórkę używanych ubrań od swoich klientów, oferując im w zamian zniżki na zakupy. Akcja przyczyniła się dotychczas do ograniczenia emisji ponad 200 ton CO2 i zebrania 20 ton używanych tekstyliów, które wróciły do ponownego obiegu.