Wygląda na to, że awarie spowodowane zanikiem napięcia i marznięcie pasażerów w oczekiwaniu na zastępczy autobus, to już tylko nieprzyjemne wspomnienie. Tramwaje, które wrócą do Pabianic nie powinny mieć już z tym problemu. A to za sprawą nowej podstacji trakcyjnej, którą zbudowano na Dużym Skręcie. Dotychczas funkcjonowała tu stara kilkudziesięcioletnia podstacja, zlokalizowana w zniszczonym blaszaku. Przez dziesięciolecia nie było żadnych inwestycji w tym obiekcie.
- Fatalny stan techniczny przestarzałych urządzeń szczególnie w okresie zimowym powodował zaniki napięcia w sieci trakcyjnej. Skutkowało to uciążliwymi dla pasażerów przerwami w ruchu na linii 41 – tłumaczy Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji Progreg InfraCity. - Dzięki budowie nowego obiektu, wyposażonego w najnowsze urządzenia, zachowana zostanie ciągłość zasilania sieci tramwajowej.
Wykonawca wybuduje łącznie dwie nowoczesne podstacje trakcyjne. Druga powstanie przy ul. Żeromskiego w Pabianicach.
Zakończenie robót wraz z próbami uruchomieniowymi i odbiorczymi urządzeń w budynku planowane jest w styczniu 2022 roku.
- Podstacja będzie połączona z Centralną Dyspozytornią Mocy w Łodzi, którą obsługuje MPK Łódź Sp. z o.o. – dodaje kierownik.
Komentarze do artykułu: Kończy się budowa podstacji
Nasi internauci napisali 0 komentarzy