Pabianice potrzebują 170 milionów złotych (brutto). To pieniądze na zakup 11 nowych niskopodłogowych tramwajów, ułożenie całych nowych szyn tramwajowych i budowę trakcji na całym odcinku od Warszawskiej/Sikorskiego do Zielonej Górki.
 
- W sumie na same prace drogowe od Łodzi, przez Ksawerów do Zielonej Górki pójdzie 110 mln zł brutto. To połowa kwoty potrzebnej na całą inwestycję na tym odcinku – wylicza Andrzej Różański, inżynier miasta.
 
Z tej kwoty 5 milionów mamy dołożyć do rewitalizacji zajezdni Helenówek. Czy mamy szansę na te pieniądze?
 
- Z informacji, które otrzymał Urząd Miejski wynika, że nie ma decyzji o rezygnacji z pomysłu budowy Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, w który zaangażowane są m.in. Pabianice – informuje Aneta Klimek, rzeczniczka prezydenta.
 
Projekt pozostaje na liście projektów komplementarnych Strategii Rozwoju Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Jest teraz na etapie opiniowania studium wykonalności. 
 
- Projekt budowy ŁTM jest przeznaczony do dofinansowania unijnego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a nie w ramach ZIT (Regionalnego Programu Operacyjnego) – tłumaczy prezydent Grzegorz Mackiewicz.
 
Na dofinansowanie w ramach ZIT liczy inny pabianicki projekt komunikacyjny, dotyczący autobusów.
 
- Pełna nazwa to „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” - wyjaśnia Klimek.