Łódzki Zarząd Dróg i Transportu poinformował, że nie zamierza wstrzymać kursów tramwaju "41". Miasto musi jednak wyremontować torowisko, które jest w fatalnym stanie.
4 maja Pabianice i Ksawerów mają wspólnie składać wniosek o dofinansowanie remontu linii tramwajowej.
- Jeżeli okaże się, że dostaniemy te pieniądze, to od razu zabieramy się do naprawy - mówi inżynier miasta, Andrzej Różański.
Przypomnijmy, Pabianice i Ksawerów chcą się ubiegać o pieniądze na remont torowiska, wymianę pasa jezdnego, buspasy, wymianę podstacji i wydzielenie peronów. Nie będzie nowego taboru. Całość inwestycji to 125 mln.
Wystąpimy o dotację w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Do podziału w konkursie będzie 116 milionów złotych.
Maksymalny poziom dofinansowania, jaki możemy dostać, to 85 proc., czyli 106 mln. Ale jeśli nie będziemy najwyżej ocenionym projektem, możemy dostać mniej. PISALIŚMY O TYM TUTAJ
Władze miasta wciąż nie zdradzają, przy jakim poziomie dofinansowania będziemy w stanie zrealizować inwestycję. Z tej samej puli środków ŁKA walczy o Łódzki Rower Aglomeracyjny. Wypożyczalnie rowerów miałyby pojawić się też w Pabianicach CZYTAJ TUTAJ, a Łódź ubiega się o zakup elektrobusów.
Władze Łodzi miały rozesłać do okolicznych gmin pismo, sugerujące zastąpienie tramwajów autobusami elektrycznymi.
- Dla nas jest to odległa przyszłość. Jeśli będziemy kupować autobusy, to raczej nie elektryczne - dodaje Różański.
Mamy jednak plan awaryjny.
- W przypadku kiedy nie dostaniemy tych środków, będziemy musieli jakoś zapewnić pabianiczanom dojazd do Łodzi - przyznaje inżynier. - Wtedy będziemy rozważać zakup autobusów.
Komentarze do artykułu: Jak nie tramwaj, to ...
Nasi internauci napisali 9 komentarzy
komentarz dodano: 2017-04-24 11:52:00
Elektrobusy i buspasy to zwykłe mydlenie oczu i wciskanie głupot na zasadzie "ciemny lud wszystko kupi". Za mówienie i pisanie takich bzdur prezydent Łodzi powinna się podać do dymisji, gdyż nadaje się co najwyżej na sołtysa wsi, a nie na prezydenta 700 tysięcznego miasta, które jest centrum aglomeracji.
komentarz dodano: 2017-04-21 21:57:14
komentarz dodano: 2017-04-21 21:28:06
A do tego zaznaczyć należy, że autobusy kursują w dwóch kierunkach - gdzieś muszą się mijać. ;) Banialuki nam wciskają, ot co. I niechaj ktoś mi powie, że budowa od podstaw toru drogowego wraz z infrastrukturą przystankową i zapleczem technicznym dla autobusów elektrycznych wypadnie taniej, niż wymiana dwóch szyn, podkładów, podsypki i druta trakcyjnego. :)
Ego:
Miło, miło, miło! Wzajemnie, Twoje posty wiele wnoszą do ogółu tego Portalu!
komentarz dodano: 2017-04-21 21:11:03
komentarz dodano: 2017-04-21 17:47:18
Teraz będzie wazelina... Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem i na kolanach za Pańskie wyjaśnienia u konkurencji w sprawie tramwaju.
A właściwie, to jest Pan chyba jedynym Forumowiczem, którzy zamieszcza rozsądne i konkretne komentarze na dany temat. Był jeszcze od czasu do czasu " jhook ". Reszta to pisowskie hejterstwo z wrednymi sloganami.
A to Pańskie " Muzeum ", to już majstersztyk.
Dzięki i pozdrawiam.
komentarz dodano: 2017-04-21 15:57:48
Nic z tego nie wyjdzie. Łódź niechaj sobie gada. Pabianiccy Włodarze mają swój rozum i nie dadzą się po raz kolejny zrobić w konia.
komentarz dodano: 2017-04-21 15:44:29
komentarz dodano: 2017-04-21 14:59:15
Po drugie - w Polsce było mnóstwo sieci tramwajowych, które w latach 70. zlikwidowano. Bielsko Biała, Wałbrzych, Słupsk i tak dalej. Wszędzie tam działano "eko". Na miejsce tramwajów wystawiono autobusy elektryczne. I co? Żaden nie przetrwał 20 lat. Bo to też kosztuje. A trolejbus i autobus absolutnie elektryczny to niewielka różnica, z tym, że pomijana jest dodatkowa infrastruktura.
Po trzecie - niechaj Łódź już taka mądra nie będzie, bo już raz nas "uwalili" i sami zgarnęli całą pulę (ŁTR)...
komentarz dodano: 2017-04-21 14:05:04