Dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych. Bilet jest dostępny w aplikacji bezpośrednio po zakupie. Co ciekawe, można okazać go do kontroli bez dostępu do internetu.

W sklepie internetowym www.zbiletem.pl można kupić bilet także dla innej osoby, na przykład dla dziecka, które po zakupie otrzyma bilet bezpośrednio do aplikacji na swoim telefonie.

Aplikacja dostępna jest na smartfony z Androidem oraz iPhone. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store, zalogować się swoim numerem telefonu i gotowe. Do płatności można wybrać preferowaną metodę płatności, np. Google Pay, Apple Pay, Blik czy karta płatnicza.

Poza tą aplikacją bilety można kupować również przez trzy inne aplikacje - SkyCash, moBilet i mPay.

Jak to działa?

Należy pobrać aplikację zbiletem.pl ze sklepu Google Play lub Appstore i zalogować się swoim numerem telefonu. Należy wybrać swój bilet, a następnie dogodną metodę płatności – Google Pay, Apple Pay, Blik, przelew lub podpiąć swoją kartę płatniczą.

Po zakupie bilet „ląduje” na ekranie głównym w aplikacji. Bilet jednorazowy i czasowy staje się od razu aktywny – nie trzeba go nigdzie kasować. Najlepiej więc kupić bilet przed wejściem do autobusu czy tramwaju. Bilet okresowy będzie ważny zgodnie z datą wybraną podczas zakupu. Aplikacja przypomni, że jego termin ważności dobiega końca. 

Bilety okresowe możesz też kupić dla innej osoby w sklepie internetowym zbiletem.pl.

Jak wygląda kontrola biletu?

Bilet w aplikacji jest dostępny również off-line, więc o kontrolę nie trzeba się martwić. Po prostu należy okazać bilet w aplikacji kontrolerowi. Kontroler może zweryfikować bilet wzrokowo lub zeskanować kod QR na bilecie. W przypadku korzystania z biletów ulgowych, trzeba pamiętać o dokumencie potwierdzającym uprawnienia do ulgi.