Przy okazji przebudowy linii tramwajowej tyle mówi się o poprawie komfortu jazdy kierowców i rowerzystów. Realizowana inwestycja to również poprawa bezpieczeństwa pieszych.
Przy peronach przystankowych i „zebrach” wmontowano specjalne, ostrzegawcze płytki. Są dedykowane osobom niewidomym i niedowidzącym. Pełnią funkcję sygnalizatora, mówiącego o zbliżaniu się do niebezpieczenstwa.
W ramach inwestycji tramwajowej doświetlonych zostanie też 20 przejść dla pieszych przy ulicach:
Warszawskiej/Nawrockiego - przejście przy peronach tramwajowych
Zamkowej/Traugutta - przejście przy peronach tramwajowych
Warszawskiej i Myśliwskiej
Warszawskiej – przystanek Tkaniny Techniczne
Warszawskiej/Sikorskiego – 2 przejścia dla pieszych przecinające torowisko
Warszawskiej 51 – przejście do Przedszkola Miejskiego nr 15 naprzeciwko budynku „Pabii”
Warszawskiej/Kaplicznej
Warszawskiej/Konstantynowskie – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe
Warszawskiej/Poprzecznej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe
Stary Rynek/ Gdańskiej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe
Zamkowej/Piłsudskiego
Zamkowej/Kościuszki/Pułaskiego
Zamkowej/Waryńskiego/Bagatela
Zamkowej/Wyszyńskiego/kościół NMP – 2 przejścia
Zamkowej 42/przejście pomiędzy ul. Żeromskiego – Lutomierską
Zamkowej/Reymonta
Zamkowej/Konopnickiej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe
Łaskiej/Szarych Szeregów - przejście wschodnie
Łaskiej/Szarych Szeregów - przejście zachodnie
Łaskej/Węglowej/Ostatniej
Do niedawna centrum Pabianic (wzdłuż linii tramwajowej) oświetlały wysokoenergetyczne oprawy sodowe o mocy 70W, 100W, 150W, 250W. Zamieniono je na energooszczędne, nowoczesne oświetlenie ledowe.
- Zastosowane oprawy zostały uznane przez niezależne instytucje za optymalny wzorzec na rynku charakteryzujący się wydajnością, wszechstronnością oraz oszczędnością energii elektrycznej – mówi Marcin Chmielewski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji Urzędu Miejskiego.
Oświetlenie ledowe maksymalizuje oszczędność energii i nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów konserwacyjnych przez cały okres eksploatacji.
- Posiada ono szerokie widmo świecenia zbliżone do widma słońca. Dzięki temu różnice w kolorach obiektów są wyraźniejsze, co daje lepszy kontrast i zapewnia lepszą widoczność na danym obszarze. Oświetlenie LED zapewnia zatem większą ostrość widzenia przy znacznie mniejszej ilości lumenów - wyjaśnia Chmielewski.
Wszystkie elementy infrastruktury, wchodzące w skład realizowanej inwestycji tramwajowej, w tym wspomniane wyżej, spełniają najwyższe standardy i normy europejskie.
- Dzięki temu możemy mówić o najwyższej jakości montowanych materiałów, co oprócz walorów estetycznych i ekonomicznych jest również ekologiczne i przyjazne środowisku – podsumowuje naczelnik.
Komentarze do artykułu: Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych
Nasi internauci napisali 0 komentarzy