Ostatnio kierowcy musieli stać przed przejazdem kolejowym w blisko kilometrowych korkach. Z jednej strony szlabanu sznur samochodów ciągnął się do zajezdni autobusowej, po drugiej kierowcy czekający na podniesienie rogatek utrudniali ruch na ulicy Partyzanckiej.
- Teraz przez nasze miasto przejeżdża 66 pociągów osobowych dziennie. Do tego doliczyć trzeba przejazdy techniczne i pociągi towarowe - mówi Marcin Chmielewski, specjalista od komunikacji w mieście.
Do 2022 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna chce rozwinąć sieć połączeń tak, żeby między Pabianicami a łódzkimi stacjami - Kaliską, Fabryczną i Widzew - (ma powstać tunel) pociągi kursowały co 8 minut. W ten sposób ŁKA chce się przygotować do EXPO 2022, o które ubiega się Łódź.
- Jeżeli doliczymy do tego pociągi regionalne i towarowe, to Pabianice zostaną sparaliżowane. Dlatego niezbędna jest budowa dwupoziomowego przejazdu na Lutomierskiej. Bez tunelu czeka nas ciągłe stanie w korkach - dodaje Chmielewski.
Urzędnik zaznacza, że trasa przebiegająca przez nasze miasto jest jedną z najbardziej eksploatowanych w kraju. Niespotykaną sytuacją jest także to, że przejazd kolejowy utrudnia ruch na drodze krajowej.
- Niedawno w Rogowie przejazd kolejowy został przebudowany na bezkolizyjny, teraz PKP ogłosiło przetarg na budowę tunelu w 10-krotnie mniejszym Łochowie - mówi.
PKP planuje remont przejazdu na Lutomierskiej. Planuje przeznaczyć ponad 345,6 mln złotych na modernizację linii nr 14 która przebiega przez nasze miasto.
- Docelowo pociągi miałyby osiągać prędkość do 120 km/h - dodaje prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Aby wybudować tunel podziemny dla samochodów, do inwestycji musiałaby się dołożyć także GDDKiA (około 16 mln). Dzięki takiemu rozwiązaniu tory byłyby nieznacznie podniesione, a ruch samochodowy skierowany przejazdem pod nimi.
Komentarze do artykułu: Pojedziemy tunelem?
Nasi internauci napisali 10 komentarzy
komentarz dodano: 2017-11-17 22:47:23
Korki oczywiście były, są i będą (zapewne jeszcze większe), więc to jedyne rozwiązanie ich problemu, a nie jakieś idiotyczne pomysły ze zmianą rozkładu.
komentarz dodano: 2017-11-16 22:35:52
komentarz dodano: 2017-11-16 22:15:27
komentarz dodano: 2017-11-16 21:49:12
komentarz dodano: 2017-11-16 13:05:28
Jeśli w końcu dojdzie do realizacji, to niech dobrze zostanie zaprojektowane ODWODNIENIE tego tunelu (dla samochodów), aby miejsce to nie stało się kolejnym koszmarem dla kierowców.
komentarz dodano: 2017-11-16 11:30:12
komentarz dodano: 2017-11-15 20:53:32
komentarz dodano: 2017-11-15 19:18:19
komentarz dodano: 2017-11-15 17:27:01
komentarz dodano: 2017-11-15 15:18:23